اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور خبر داد

آغاز دومین مرحله دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم در ابرکوه

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه از آغاز مرحله دوم دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم خبر داد.

آغاز دومین مرحله دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم در ابرکوه

مجتبی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: پس از برگزاری موفقیت‌آمیز آزمون ورودی، مصاحبه و نخستین مرحله دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم، دومین مرحله این دوره با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و مؤسسه تدبر در قرآن کریم قم و حضور چهار نفر از اساتید ممتاز و برجسته کشوری برگزار می‌شود.

مجتبی عزیزی افزود: در این دوره 45 نفر از برگزیدگان منتخب، طی مدت هشت روز و به مدت 56 ساعت شرکت دارند.

وی با اشاره به روند برگزاری این دوره اظهار داشت: آزمون دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم مشتمل بر 100 سؤال تخصصی به مدت سه ساعت و با حضور 132 نفر از علاقه‌مندان، در آذرماه سال 90 برای نخستین بار در استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و یزد) در ابرکوه برگزار شد.

عزیزی افزود: از بین 82 نفری که موفق به کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی شده بودند برای شرکت در مصاحبه تخصصی توسط اساتید اعزامی از مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور دعوت به عمل آمد که در نهایت 45 نفر در مرحله اول این دوره پذیرفته شدند و در این کلاس‌های 56 ساعته در دی‌ماه سال گذشته شرکت کردند.

عزیزی با برشمردن مدارک افراد شرکت‌کننده در این دوره اظهار داشت: 22 درصد این افراد با مدرک کارشناسی‌ارشد و حوزوی و 78 درصد نیز با مدرک لیسانس شرکت‌کننده در این آزمون بودند و کم‌سن‌ترین آزمون‌دهنده 24 سال، مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در آزمون 71 سال و میانگین سنی داوطلبان نیز 33 سال بوده است.

وی یادآور شد: هم‌چنین 84 درصد داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون را خواهران تشکیل می‌دادند.

عزیزی با اشاره به مدارک پذیرفته‌شدگان در این دوره افزود: 15 نفر از پذیرفته‌شدگان با مدرک کارشناسی‌ارشد و حوزوی و 30 نفر نیز با مدرک کارشناسی در این دوره شرکت می‌کنند و از ویژگی‌های جالب این دوره نسبت به دوره قبل حضور 10 حافظ کل قرآن در این کلاس‌هاست.

عزیزی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی و جامعه اسلامی مقداری مهجور مانده و کم‌تر به آن پرداخته شده است که یکی از دلایل آن، عدم وجود اساتید و مربیان مجرب در این زمینه است که امیدواریم با پرورش نیروی انسانی متخصص در این زمینه ورود عملی قرآن به لایه‌های زندگی اجتماعی و کاربردی شدن آن در جامعه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول