اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

تشکل سازمان یافته‌ای برای مساجد وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: در حال حاضر تشکل سازمان یافته‌ای برای مساجد وجود ندارد و به دنبال ایجاد یک تشکل سازمان یافته برای مساجد هستیم.

تشکل سازمان یافته‌ای برای مساجد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام رضا بهبودی در جلسه‌ای با حضور ائمه جماعت استان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام شهر قزوین برگزار شد به تشریح برنامه‌های مرکز رسیدگی به فعالیت‌های مساجد پرداخت و گفت: این مرکز در سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان قزوین انجام داده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تشکیل بانک اطلاعات یک هزار و 12 مسجد استان قزوین، برگزاری جلسات متعدد برای رسیدگی به امور مساجد و تدوین اساس‌نامه از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده‌ است.

وی بیان کرد: جمع‌آوری مشخصات و شماره تماس ائمه محترم جماعات به ویژه امامان مساجد و نیز اعزام تعداد 20 نفر از ائمه جماعات به مشهد مقدس برای شرکت در کارگاه آموزشی مؤسسه مسجد قم با محوریت مدیریت مسجد از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته برای حل مشکلات و چالش‌هایی که مدیران مساجد با آن‌ها مواجه بوده‌اند جلساتی را با حضور حجت‌الاسلام قرائتی داشته‌ایم.

رضا بهبودی با تأکید بر اینکه از عملکرد و میزان موفقیت و رضایت‌مندی نمازگزاران از امامان جماعت ارزیابی به عمل می‌آید، گفت: نماز ائمه جماعات فعال از شبکه قزوین پخش می شود. 

وی به تمام ائمه جماعت پیشنهاد کرد: بهتر است قرائت قرآن در ایام ماه مبارک رمضان توسط روحانیون صورت گیرد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مسجد، مهدویت و عاشورا با دعوت از اساتید برتر برای روحانیون برگزار می‌شود.

بهبودی با اشاره به اینکه شناسنامه‌دار کردن مساجد از مهمترین اولویت‌های کاری سال گذشته مرکز رسیدگی به فعالیت‌های مساجد بوده است، گفت: ارائه و تدوین طرح مسجد به مسجد برای حضور گسترده مردم در نماز جمعه صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید در مساجد برای جلوگیری از اعمال سلایق شخصی در اجرای برنامه‌های مسجد تقسیم کار وجود داشته باشد.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در ادامه به برنامه‌های امسال این مرکز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های امسال این مرکز از فعالیت‌های سال گذشته آن بسیار گسترده‌تر می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: صدور حکم برای ائمه محترم جماعات و تقدیر از امامان جماعتی که در صبح‌ها نماز جماعت برگزار می‌کنند از فعالیت‌های امسال این مرکز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول