اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد:

پذیرش دانشجو در دانشکده خبر اصفهان از بهمن‌ماه

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: به دنبال نیاز استان و مطالبه تعدادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران اقدامات برای راه‌اندازی دانشکده خبر در اصفهان انجام شده و این دانشکده از بهمن‌ماه دانشجو پذیرش می‌کند.

پذیرش دانشجو در دانشکده خبر اصفهان از بهمن‌ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی امروز در دیدار با رئیس دانشکده خبر با بیان اینکه موضوع رسانه، خبر و خبرنگاری اصفهان یک بحث مفصلی را طلب می‌کند، اظهار داشت: تعداد نشریات، روزنامه‌ها، هفته نامه‌ها و تعداد افرادی که در این عرصه حضور پیدا کردند، نسبت به یک دهه اخیر سرعت گرفت اما ناگفته نماند مجموع رسانه‌های ما آن‌گونه که شایسته است با توجه به فضای فرهنگی و حضور اصحاب هنر و مراکز علمی و تحقیقاتی کم نظیر در کشور پا به پای قابلیت‌ها و استعدادها ندرخشیده‌اند.
وی ادامه داد: البته این ضعف رسانه‌ای از ابتدا در اصفهان بوده است و از تعدادی از استان‌های کشور فاصله داشتیم، حال آنکه اصفهان به لحاظ ریشه‌ای شرایط ممتازی دارد و بیش از 100 واحد دانشگاهی و افزون بر 200هزار دانشجو در این استان وجود دارد.
استاندار اصفهان یادآور شد: اصفهانی که دو مرکز هسته‌ای کشور و مراکز علمی در حوزه نانو و سلول‌های بنیادی و علوم پزشکی را دارد که به استان‌ها و کشورهای دیگر خدمت‌رسانی می‌کنند، باید از لحاظ شرایط رسانه‌ای نیز بیش از سایر استان‌ها پیشگام در امر رسانه باشد.
وی تاکید کرد: شرایط و ظرفیت‌های شاخص و کم نظیر اصفهان ایجاب می‌کند رسانه‌ها از لحاظ کمی و کیفی همگام با این ظرفیت‌های بزرگ توسعه پیدا کنند.
ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه اصفهان ریشه و مکتبی دارد به لحاظ تاریخش مزیت‌هایی که هست رسانه‌ها باید در همین ابعاد و اضلاع توسعه پیدا می‌کردند، بیان کرد: رسانه در این حد و قامت خودشان را نشان نداده اما این بدین معنی نیست که انجام فعالیت‌های فعلی را زیر سوال ببرد بلکه آنها را ارج می‌نهیم اما باید تلاش شود تا نشریه حرفه‌ای را به مخاطب بدهیم.
وی ادامه داد: البته  بخشی از خبرنگاران استان اطلاعات خوبی در حوزه رسانه و ارتباطات و علوم سیاسی و انسانی دارند اما بخشی نیز فاقد این اطلاعات هستند که باید هر دو به روز شوند.
استاندار اصفهان ادامه داد: به دنبال مطالبه از سوی اصحاب رسانه درصدد راه‌اندازی دانشکده خبر در اصفهان شدیم و از تمام ظرفیت‌های استان برای این کار استفاده می‌کنیم و از بهمن‌ماه در این دانشکده دانشجو پذیرش می‌شود.
وی اضافه کرد: برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز در این زمینه قصد داریم تا ظرفیت‌های لازم را متناسب با بضاعتمان برای تحقق این امر به کار ببریم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول