اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نامه به دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح شد؛

اعتراض دانشجویان دانشکده خبر اهواز به عدم سهمیه کار‌شناسی

خبرگزاری فارس: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده خبر اهواز در نامه‌ای نسبت به عدم اختصاص سهمیه در مقطع کار‌شناسی به این دانشکده اعتراض کردند.

اعتراض دانشجویان دانشکده خبر اهواز به عدم سهمیه کار‌شناسی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در نامه‌ای که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده خبر اهواز به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال کرده و نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس شمال خوزستان نیز ارسال شده، آمده است: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ترم آخر رشته روابط عمومی و خبرنگاری مقطع کاردانی دانشکده خبر اهواز اعتراض خود را به عدم اختصاص سهمیه کار‌شناسی ناپیوسته دوره ترمی در آبان ماه ۹۰ به این دانشگاه اعلام و درخواست رسیدگی عاجل دارند.
در ادامه این نامه آمده است: سه سال قبل که دانشکده خبر اهواز راه اندازی شد، اهالی رسانه و ارتباطات آرزوی دیرینه خود را محقق یافته و بااشتیاق فراوان از آن استقبال کردند، به طوری که هم اکنون جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان خبری نشریات همچنین جمعی از کارکنان روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها در این دانشکده مشغول به تحصیل شدند. اما مقطع کاردانی پاسخگوی نیاز نبوده و خلا موجود در استانی که اولویت و نیاز فوری آن فرهنگ و فرهنگ سازی است پر نمی‌کند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: از محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های فرهنگی ناشی از هشت سال دفاع مقدس به خوبی اطلاع دارید و نیک می‌دانید حق این خاک شایسته این بی‌مهری‌ها نیست.
این نامه می‌افزاید: ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده خبر اهواز با تمام کاستی‌های موجود چون خود را در خط مقدم خدمت به استان می‌دانیم و همچون پدران و برادران رزمنده خود که با حداقل امکانات هشت سال جانانه جنگیدند و «توانستن» را سردادند و به رخ دنیا کشیدند خواهیم توانست و این ما هستیم که این کاستی‌ها را خوب می‌شناسیم و در صورت مجال در آینده آن‌ها را مرتفع خواهیم کرد.
این دانشجویان خطاب به پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفته‌اند: با کمال ناباوری شاهد حذف سهمیه کار‌شناسی ناپیوسته دانشکده خبر اهواز هستیم و با این تصمیم امید ده‌ها نفر به یاس و بی‌انگیزگی تبدیل شده است؛ با عنایت به زمان اندک باقیمانده تقاضا داریم این فرصت از ما گرفته نشود و با توجه به تعداد بالای متقاضیان استانی با الحاق متمم یا اصلاحیه‌ای این سهمیه به صورت بومی در نظر گرفته شود.
مرکز علمی کاربردی خبر اهواز، تنها دانشکده تخصصی جنوب غرب کشور در رشته‌های ارتباطات، از سال ۸۷ آغاز به کار کرد، این دانشکده با هدف برطرف کردن نیاز خوزستان و استان‌های همجوار از نظر تحصیلات آکادمیک در عرصه رسانه‌ای تاسیس شد.
در حال حاضر رشته‌های خبرنگاری، روابط عمومی، امور فرهنگی و عکاسی خبری در مقطع کاردانی تدریس می‌شود و فارغالتحصیلان این دانشکده در این رشته‌ها در نیم سال جاری به بیش از ۱۲۰ نفر می‌رسد.
با وجودی که دانشکده خبر اهواز در سه نوبت از دانشگاه جامع علمی کاربردی سهمیه کار‌شناسی درخواست کرده اما این درخواست‌ها تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
در حال حاضر ۹۰ نشریه در خوزستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد هشت روزنامه، یک دو روزنامه، ۲۴ هفته نامه، ۱۴ ماهنامه، پنج فصل نامه و ۳۸ نشریه به صورت تخصصی و دانشگاهی منتشر می‌شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول