اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوشهر:

وضعیت شیلات جزیره خارک نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بوشهر گفت: بیشترین چالش‎ها در بخش شیلات در شهرستان بوشهر مربوط به جزیره خارک است و وضعیت شیلات در این جزیره نگران‌کننده است.

وضعیت شیلات جزیره خارک نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر جعفر پورکبگانی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی اظهار داشت: بی‎مهری‎ها به حوزه شیلات در چند سال گذشته موجب از بین رفتن زیستگاه‎ها و وضعیت بغرنج شیلات در شهرستان بوشهر به‌ویژه جزیره خارک شده است.

وی اظهار داشت: شورای تامین در این زمینه مصوباتی داشته که هنوز عملیاتی نشده‎اند.

پورکبگانی تصریح کرد: مقدار زیادی زمین در خارک متعلق به شیلات بود که در گذشته به بخش‎های دیگر واگذار شد و امروز این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات صیادان در جزیره خارک ادامه داد: وزش هر باد موسمی چهار قایق را زیر آب می‎برد و پیش از نوروز قیمت افزایش ماهی در خارک 4 هزار تومان اعلام شد که به 3 هزار تومان کاهش دادیم.

فرماندار بوشهر یادآور شد: نبود بازارچه آبزیان و نبود شرایط مناسب برای نگهداری آبزیان از جمله ماهی صیادان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

پورکبگانی اضافه کرد: تشکیل کمیته‎ای با عنوان بررسی و پیگیری مشکلات شیلات در این کارگروه ضروری است.

وی اظهار داشت: زمینه‎های مناسبی برای ایجاد اشتغال در بخش شیلات در شهرستان بوشهر و جزیره خارک است که بهره‎برداری از این فرصت‎ها نیازمند حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان است.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد وضعیت بغرنج شیلات بوده‎ایم که امیدواریم با رویکرد جدید دولت شیلات از وضعیت فعلی خارج شود.

فرماندار بوشهر گفت: آماده همکاری و حمایت از برنامه‎های توسعه‎ای در زمینه شیلات در شهرستان بوشهر هستیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول