اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

14 میلیون دلار محصولات شیلاتی مازندران صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: سال گذشته 14 میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

14 میلیون دلار محصولات شیلاتی مازندران صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، حسن حبیب‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته 4 هزار و 594 تن محصولات شیلاتی به ارزش اقتصادی 14 میلیون دلار از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

حبیب‌نژاد افزود: در حال حاضر حدود 60 درصد از منابع و ظرفیت‌های ماهیان گرم آبی و همچنین حدود 80 درصد از منابع و ظرفیت‌های شناسایی شده ماهیان سرد آبی مازندران از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 81 درصد کیلکا، 47 درصد ماهیان استخوانی دریای خزر و حدود 50 درصد ماهیان خاویاری پرورشی استان‌های شمالی و 23 درصد کل ماهیان پرورشی کشور در مازندران تولید می‌شود که در این راستا استان مازندران در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی مقام اول و در زمینه پرورش ماهیان سرد آبی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است که این نشان‌دهنده جایگاه مهم شیلات استان در فعالیت‌های شیلاتی کشور است.

حبیب‌نژاد محصولات صادراتی را شامل ماهیان تازه پرورشی 55 درصد کپور، 355 فیتوفاگ، 10 درصد آمور به وزن 4 هزار و 337 تن و ارزش اقتصادی آن را 13 میلیون و 618 هزار دلار عنوان کرد و گفت: این محصولات به کشور عراق صادر شد.

این مسئول ماهی‌های منجمد کیلکای صادر شده را  به وزن 257 تن و ارزش اقتصادی 180 هزار دلار به کشور ترکمنستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به توسعه ارتباطات بین استان مازندران با منطقه اقلیم کردستان عراق صادرات شیلاتی استان در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی 52 درصد و از نظر ارزآوری 64 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول