اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سکونتگاه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی اعلام کرد

تربت‌حیدریه جایگاه سوم حاشیه‌نشینی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی گفت: مشهد رتبه سوم حاشیه‌نشینی در کشور دارد و تربت‌حیدریه در استان خراسان‌رضوی در رتبه سوم قرار دارد که این امر نگران کننده است.

تربت‌حیدریه جایگاه سوم حاشیه‌نشینی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، عباس افشنگی در جلسه شورای اداری شهرستان تربت‌حیدریه‌ که صبح امروز در محل فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که اکنون و در حاشیه‌های شهرها مشاهده می‌شود این است که هیچ‌ گونه تناسبی بین شهر و اطراف شهر وجود ندارد و اکنون اختلاف فاحشی بین سطح خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: بی‌شک از مهاجرت افراد کم‌درآمد نمی‌توان جلوگیری کرد و با تمام امکاناتی که دولت در اختیار روستاییان قرار می‌دهد باز هم آنها به شهرها مهاجرت می‌کنند.

دبیر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی تصریح کرد: آمار حاشیه‌نشینی به صورت تصاعدی در حال بالا رفتن است و در کشورهای جهان سوم 50 درصد جمعیت حاشیه‌نشین هستند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مشهد و حاشیه‌نشینی این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مشهد رتبه سوم حاشیه‌نشینی در کشور دارد و تربت‌حیدریه در استان خراسان‌رضوی در رتبه سوم قرار دارد که این امر نگران کننده است.

دبیر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی خراسان‌رضوی گفت: تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار از نظر حاشیه‌نشینی جزو شهرهای در سطح ملی هستند و در تربت‌حیدریه 3 محله رباط بالا، رباط پایین و قاسم‌آباد جزو محله‌های حاشیه‌نشین است.

حسن فتحی‌نیا، فرماندار تربت‌حیدریه در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر وضعیت حاشیه‌نشینی در شهرها نگران کننده است و باید امسال عملیاتی وارد عمل شویم و اقدامات اجرایی را در دستور کار قرار دهیم.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: باید وضعیت این محله‌ها و ساکنان آن با مشارکت خود مردم آن مناطق متحول شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول