اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه باید محیطی امن، بانشاط و برخوردار از هویت جمعی باشد

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: مدرسه باید تامین‌ کننده محیطی امن، سالم، بانشاط و برخوردار از هویت جمعی باشد.

مدرسه باید محیطی امن، بانشاط و برخوردار از هویت جمعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رحیم آصفی ظهر امروز در همایش تجلیل از مدیران مدارس سرآمد و برتر مشهد اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که برای مدارس در افق چشم‌انداز در نظر گرفته شده است این است که مدرسه باید تامین‌ کننده محیطی امن، سالم، بانشاط و دوست‌ داشتنی و برخوردار از هویت جمعی باشد.

وی در ارتباط با گشادگی و سعه‌صدر معلم گفت: از خصوصیات مهم معلم نمونه سعه‌صدر او در برخورد با مسائل است.

معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند بر پیامبر خویش که بزرگ معلم تاریخ بشر است منت می‌نهد که به او شرح صدر عنایت کرده است.

معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش ‌و پرورش در ادامه گفت: این شرح صدر سبب جذب و نفوذ معنوی پیامبر اسلام(ص) شده بود که در این راستا معلم نیز باید الگوی خویش را پیامبر(ص) و ائمه ‌اطهار(ع) قرار دهد و از شرح صدر لازم برخوردار باشد.

آصفی اظهار داشت: داشتن سعه‌‌صدر از هنرهای معلمی است و معلم با گذشت صحیح و به هنگام خویش، فضای درس و کلاس را آرام کند و دانش‌آموز در این فضا بهتر پرورش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند که آفریدگار انسان است و از همگان که به او مهربان‌تر و بر او آگاه‌تر است و بر مبدأ و مقصد او حاکمیت دارد و آدمی را متناسب با ظرفیت‌هایی که در او نهاده و سعادتی که برایش در نظر گرفته است، تربیت می‌کند.

معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری بیان کرد: عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به‌جاست.

وی خاطرنشان‌ کرد: مطهری انسانی بود که در محضر معلمان و استادان بزرگ حوزه علمیه قم، فقه، اصول، کلام، فلسفه و عرفان آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد.

آصفی در ادامه افزود: او انسانی وارسته و دردمند بود که دغدغه اصلی او پالایش دین از کجی‌ها و انحرافات بود و در این راه از تیر بدخواهان و کج‌اندیشان نهراسید.

وی ادامه داد: مطهری با کوله‌باری از اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی وارد محیط پرمخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلام ناب و حقیقی دفاع کرد.

معاون مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: او هم در مقابل روشن‌فکران غرب‌زده ایستاد و هم در مقابل انسان‌های متحجر که از دین و مقتضیات زمان خویش آگاهی نداشتند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول