اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

تعالی جامعه در گرو نخبه‌‌پروری است

خبرگزاری فارس: مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نخبه‌پروری و تربیت انسان‌های خلاق تعالی جامعه را سبب می‌شود.

تعالی جامعه در گرو نخبه‌‌پروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، محمد شعبان‌لو پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی و معلمان نمونه بوکان ضمن تبریک هفته معلم به بیان شخصیت بارز و اخلاقی شهید مرتضی مطهری پرداخت و اظهار داشت: اخلاص، تواضع، فروتنی و فداکاری از سجایای اخلاقی رفتاری این معلم بزرگ است که باید برای تمامی معلمان الگو شود.

وی تصریح کرد: معلمان با روشن کردن چراغ حیات بخش دانایی، آگاهی و دانش باعث هدایت انسان‌ها شده و انسان را از جهل و نادانی رها می‌سازند.

این مسئول افزود: معلمان انسان‌های فداکاری هستند که این بعد شخصیت آنان کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است و باید به آن بیشتر پرداخته شود.

شعبان‌لو نخبه‌پروری و تربیت انسان‌های خلاق و آگاه در جامعه را یکی از ویژگی‌های معلمان توصیف کرد و گفت: در صورت توجه هر چه بیشتر به این موضوع شاهد تعالی و رشد جامعه خواهیم بود.

فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: نقش ارتباط بین خانه و مدرسه بسیار اهمیت دارد و برای تربیت فرزندانمان باید این ارتباط قوی و بیشتر باشد تا در تربیت نیروهای خلاق، مبتکر، آگاه و دانشمند تاثیر‌گذار باشیم.

حسن عباسی همچنین از کسب رتبه نخست مدرسه‌سازی استان در این شهرستان خبر داد و افزود: این روند تا زمانی که تمامی مدارس بوکان یک شیفته شود ادامه خواهد یافت.

وی از شهید مطهری به عنوان احیاگر تفکر دینی در جامعه یاد کرد و گفت: معلمان به واسطه اینکه سرنوشت نسل آینده را در دست دارند وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را بر دوش دارند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول