اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبر داد

آغاز تولید گاز فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از سال آینده

خبرگزاری فارس: مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از آغاز تولید گاز فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از سال آینده خبر داد.

آغاز تولید گاز فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو اظهار داشت: در نیمه نخست سال آینده روزانه 5/12 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی تولید و مرحله نخست پالایشگاه این فازها افتتاح می‌شود.

وی افزود: مرحله نخست پالایشگاه این سه فاز با ظرفیت تصفیه روزانه 5/12 میلیون مترمکعب گاز، اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در مرحله نخست تا زمان به تولید رسیدن سکوهای این فازها، گاز ترش ارسالی به میدان آغاجاری در این پالایشگاه تصفیه می‌شود.

ایزدجو ادامه داد: از مرداد سال آینده همزمان با بهره‌برداری از نخستین سکوی اصلی فازهای 22 تا 24 روزانه 5/12 میلیون مترمکعب گاز به این پالایشگاه ارسال می‌شود.

وی پیشرفت این فازها را 30/48 درصد اعلام کرد و بیان داشت: ساخت پالایشگاه این فازها پس از گذشت 22 ماه به 61 درصد رسید که پیشرفتی بی‌سابقه است.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: همچنین ساخت سکوی فازهای 22 تا 24 با 38 درصد، عملیات حفاری با 27 درصد و خطوط لوله با 38 درصد پیشرفت در دست اجراست.

ایزدجو افزود: چهار سکو (دو سکوی اقماری و دو سکوی اصلی) در فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی نصب می‌شود که یکی از سکوهای اصلی در نیمه نخست سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی اضافه کرد: حفاری نخستین چاه توصیفی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در عمق 3 هزار و 500 متر تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: نصب چهار سکوی دریایی و حفر 38 حلقه چاه در این فازها برنامه‌ریزی شده و همزمان با نصب جکت، هر دو ماه، یک چاه در هر سکوی این فازها حفر می‌شود.

ایزدجو گفت: هم‌اکنون یک دستگاه حفاری در فازهای 22 تا 24 وجود دارد و عملیات حفاری در دست اجراست و بر اساس برنامه همزمان با نصب جکت‌ها شمار دکل‌های حفاری این فازها به چهار دکل افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همزمان با نصب جکت‌ها در سال جاری، هر دو ماه، یک چاه در هر سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی حفر می‌شود.

ایزدجو یادآور شد: عملیات عمودسازی جکت اول و دوم این سه فاز میدان مشترک انجام شده است و جکت سوم نیز تا یک ماه آینده عمودسازی می‌شود.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بیان کرد: نصب پایپرک‌های پالایشگاه این فازها با 90 درصد پیشرفت در مرحله پایانی است و بر اساس برنامه، تا اوایل مهر امسال واحد بخار پالایشگاه (به عنوان نخستین واحد پالایشگاهی) راه‌اندازی می‌شود، همچنین عملیات پایپینگ این فازها آبان امسال به پایان می‌رسد.

وی گفت: هم‌اکنون 5 هزار و 500 نفر در طرح توسعه فازهای 22 تا 24 مشغول فعالیت هستند که تا اواسط خرداد امسال به 9 هزار نفر و تا شهریور ماه به 13 هزار نفر می‌رسد.

ایزدجو اعتبار کل طرح توسعه این سه فاز را 5 میلیارد و 144 میلیون دلار اعلام کرد.

وی ادامه داد: عملیات ساخت تجهیزات زمان‌بر پروژه در دست اجراست و هیچ نگرانی در راه‌اندازی به موقع پالایشگاه خشکی وجود ندارد.

طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 6/56 میلیون مترمکعب گاز ترش، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2 هزار و 870 تن ال‌پی‌جی، 2 هزار و 740 تن اتان در دست اجراست.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول