اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی خبر داد

ثبت رکورد در زمان نصب سازه‌های دریایی پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی از ثبت رکورد کوتاه‌ترین زمان نصب سازه‌های دریایی پارس‌جنوبی خبر داد.

ثبت رکورد در زمان نصب سازه‌های دریایی پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، حمیدرضا مسعودی اظهار داشت: توسعه فازهای پارس‌جنوبی با تلاش و همت همه کارکنان و مدیران صنعت نفت با شتاب و کیفیت مطلوبی در دست اجراست و به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم.

وی افزود: در سال تولید ملی با توان متخصصان داخلی به سمت پیشرفت بیشتر حرکت می‌کنیم و امیدوارم به فضل خدا به نتایج مورد نظر برسیم.

سرپرست طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی از ثبت رکورد کوتاه‌ترین زمان نصب سازه‌های دریایی پارس‌جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: با تکمیل فعالیت ساخت و حمل پایه‌های سکوهای سرچاهی فاز 19 پارس‌جنوبی، کوتاه‌ترین " زمان نصب " پایه سکوها به این فازها اختصاص یافت.

مسعودی افزود: مراحل نصب پایه‌های سکوهای دریایی فاز 19 پارس‌جنوبی در یک دوره زمانی 9 روزه به اجرا درآمد به طوری که بر اساس سوابق عملیاتی نصب در بخش دریایی فازهای پارس‌جنوبی، این زمان کوتاه‌ترین دوره نصب پایه‌ها در دریا محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت و تکمیل پایه(جکت) سکوهای فاز 19 توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران انجام گرفته است.

مسعودی گفت: عملیات بارگیری این پایه‌ها روز دهم فروردین ماه سال جاری از یارد خرمشهر انجام گرفت که پس از آب‌اندازی و عمودسازی موفق آن، مراحل شمع‌کوبی پایه‌ها علیرغم شرایط آب و هوایی نامناسب در خلیج فارس به منظور کمک به تسریع در توسعه فازهای گازی پارس‌جنوبی با نظارت دقیق کارفرما توسط شرکت پیمانکار انجام گرفت. 

وی با مطلوب ارزیابی کردن مراحل پیشرفت ساخت سکوها توسط شرکت‌های ایرانی بیان کرد: امیدوار هستیم که مراحل نهایی نصب و بکارگیری سکوها نیز مطابق با برنامه تعریف شده کارفرما در موقعیت تولیدی فاز 19 پارس‌جنوبی با موفقیت انجام گیرد.

این مسئول یادآور شد: فاز 19 پارس‌جنوبی از جمله فازهای جدید در دست ساخت این میدان مشترک گازی است که توسط یک کنسرسیوم ایرانی به رهبری شرکت پتروپارس در حال انجام است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول