اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم یادواره 72 شهید کارگری استان قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم یادواره 72 شهید کارگری استان قم با سخنرانی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) به همت سازمان بسیج کارگری در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.

مراسم یادواره 72 شهید کارگری استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام احمد ولی‌زاده در این مراسم با اشاره به مقام و منزلت شهدا در نزد خداوند اظهار داشت: هر کس با شهید و شهادت بیگانه باشد، راه حق را پیدا نمی‌کند.

وی افزود: پیام و هدف از تشکیل این یادواره‌ها تنها حفظ یاد و خاطره شهدا نیست بلکه ارائه الگو به نسل جوان است.

جانشین نمایندگی ولی‌‌فقیه در سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به رسالت کارگران در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده گفت: کارگران، کارفرمایان و مدیران بخش صنعت و معدن در تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه مقام و ثروت دلیل بر برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر نیست اظهار داشت: حاج رجبعلی خیاط که در روستایی از توابع ساوه به کار و تلاش مشغول بود، به درجه‌ای از مقام معنوی دست یافت که بسیاری حسرت وی را می‌خوردند.

ولی‌زاده با اشاره به زندگی شهید عبدالحسین برونسی یکی از فرماندهان موفق دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: این شهید در حرفه بنایی مشغول خدمت بود و سواد چندانی نداشت اما هنگامی که دید دشمن به خاک این کشور تجاوز کرده و به دنبال نابودی انقلاب اسلامی است، به جبهه‌های جنگ رفت و با انجام رشادت‌ها به سمت فرماندهی تیپ 18 جوادالائمه (ع) مشهد نائل ‌شود.

وی گفت: اینها الگوهایی برای کسانی است که با زحمت و کار و تلاش عرق‌ریزان به دنبال کسب روزی حلال هستند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به رسالت جاماندگان از قافله شهادت اظهار داشت: ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس باید روحیه ایثار و از خودگذشتگی را با بیان خاطرات شهدا به جوانان و نوجوانان منتقل کنند تا آنان نیز همچون جوانان اوایل انقلاب اسلامی آمادگی همه‌جانبه از این نظام و انقلاب را داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون 72 شهید کارگری در استان قم شناسایی و در بانک اطلاعات شهدای کارگری به ثبت رسیده است اظهار داشت: تک تک شهدا برای ما همچون ستارگانی فروزنده هستند تا ما با نگاه به آنان راه درست را از بیراهه‌ها تشخیص و در مسیر صحیح حرکت کنیم.

حسین بابایی افزود: شهدا بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را در مسیر حفظ و صیانت از دین و اسلام و قرآن فدا کردند و البته همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم.

در پایان این مراسم از 10 خانواده شهید، رزمنده و ایثارگر قشر کارگری با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.   

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول