اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه:

همکاری‌های نفتی ایران و سوریه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه گفت: همکاری‌های نفتی ایران و سوریه افزایش می‌یابد.

همکاری‌های نفتی ایران و سوریه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه نزیه جوهره بعد از ظهر امروز در سفر به عسلویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عسلویه از توانمندی و ظرفیت بالایی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است و استفاده از تجربیات پارس‌جنوبی امر بسیار مهمی است.

وی افزود: سفر به عسلویه به منظور آشنایی با دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه صنعت گاز و پتروشیمی انجام شده و امیدوار هستیم به نتایج مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه خاطر نشان کرد: برای توسعه صنایع پایین‌دستی در سوریه تلاش بسیار زیادی انجام داده‌ایم و نتایج حاصل از این سفر اهمیت زیادی برای سوریه دارد.

جوهره به طرح‌های مهم صنعت نفت سوریه اشاره کرد و یادآور شد: ساخت پالایشگاه‌های نفت و گاز، خطوط انتقال گاز، توسعه شبکه توزیع برق و صنایع مرتبط با صنعت پالایش نفت از جمله مهم‌ترین پروژه‌های صنعت نفت سوریه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز سوریه تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم به منظور رفع کمبودها و نقاط ضعف خود به ویژه در مورد گسترش صنایع پالایشی نفت و محصولات میانی صنعت پالایشگاهی سوریه، با یکپارچگی و هماهنگی بیشتر از نظرات و پیشنهادها و راهکارهای دوستان ایرانی بهره‌مند شویم.

جوهره با اشاره به نیاز کشورش به واردات LPG بیان کرد: نیاز سوریه به واردات ال پی جی، سالانه 900 هزار تن است که امیدوار هستیم این میزان نیازمندی توسط جمهوری اسلامی تامین شود.

وی اضافه کرد: سوریه همچنین به واردات سالانه 2 میلیون تن بنزین و گازوئیل نیازمند است که برای تامین و توزیع به هنگام این میزان فرآورده نفتی در سراسر کشور، پروژه احداث خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، در دستور کار وزارت نفت سوریه قرار دارد.

جوهره با تاکید بر گسترش و تعمیق روابط بین سوریه و جمهوری اسلامی در حوزه صنعت نفت تصریح کرد: سفر هیئت اعزامی ونزوئلا و سوریه به ایران در راستای بحث و مذاکره برای نهایی کردن پروژه ساخت پالایشگاه الفروقلوس انجام شده است.

وی گفت: بازدید از پارس‌جنوبی اهمیت بسیار زیادی برای صنعت نفت و گاز سوریه داشته است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول