اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره ارشاد هندیجان خبر داد:

برگزاری نخستین همایش نماز در هندیجان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برگزاری نخستین همایش نماز در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نخستین همایش نماز در هندیجان
سیدعارف مهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: به‌منظور آشنایی جوانان با نماز نخستین همایش نماز با حضور آیت‌الله طبرسی از مراجع بزرگ اسلام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: برگزاری این همایش با هدف محور قرار دادن نماز و معارف اسلامی بر عملکرد جوانان شهرستان انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اینکه این همایش در چهارم ماه جاری ساعت نه صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش نماز در سالن اجتماعات خلیج‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور مسئولان محلی و استانی بر گزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: نماز، اساسی‌ترین ریشه الفت و عالی‌ترین عامل محبت بین بندگان و حضرت حق است.
مهدی‌نیان ادامه داد: نماز همچون ریسمانی است که همه وجود انسان را به ملکوت هستی پیوند می‌دهد.
یه گفته وی نماز در اسلام محمدی، حقیقتی جامع و واقعیتی کامل است که در پرتوی آن انسان به آداب الهی مودب می‌شود و طریق رشد و کمال و عرفان و طریقت و عشق و حقیقت را می‌پیماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان همچنین نماز را یک نیاز حقیقی و ضروری برای انسان دانست و گفت: نماز به میزان ضرورتی که برای فرد و اجتماع دارد، دارای فایده‌ها و آثار نیکوی فردی و جمعی است و به همان نسبت که وجود آن منشأ برکات و خیرات است، فقدان آن زیان‌بار است.
وی بر حضور جوانان و نوجوانان در اقامه نماز تأکید کرد و افزود: نماز ستون دین است و تصویر ظاهری نماز، همان است که با اعمال مخصوص انجام می‌گیرد و حفظ آن نیز واجب است، اما باطن نماز، عبارت از اخلاص، حضور قلب، تعظیم در مقابل او و محوشدن در مقابل ذات یکتایی که در جلالت او قیام کرده است.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بیش از پیش بتوانیم در راستای ارتقای سطح دینی و اسلامی جوانان به سوی فرامین و دستورات ائمه گام برداریم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول