اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تخصیص اعتبارات ویژه جبران خسارات سیل

استاندار گیلان از رئیس جمهور کمک خواست

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران خسارات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه اواخر فروردین شد.

استاندار گیلان از رئیس جمهور کمک خواست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در نامه مهدی سعادتی استاندار گیلان که یک نسخه از آن امروز در اختیار دفتر خبرگزاری فارس قرار گرفت آمده است: بارندگی‌های شدید اواخر فروردین امسال موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب شد و خسارات زیادی به شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، رودبار، فومن، شفت، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، ماسال، لاهیجان، رشت و لنگرود وارد کرد.

وی در نامه خود عمده خسارات‌ها را تخریب تاسیسات کشاورزی نظیر سر دهنه‌ها و نهرهای کشاورزی و ایستگاه‌های پمپاژ، خسارات تأسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی، مسدود شدن راه مواصلاتی فومن به ماسوله و راه اصلی رشت به رودبار، تخریب بسیاری از راه‌های روستایی و ابنیه فنی راه‌ها ذکر کرد.

استاندار گیلان، در ادامه نامه خود، اجرای عملیات اضطراری برای بازگشایی راه‌ها، اقدام‌های امداد و نجات در شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا و اسکان اضطراری 50 خانوار آسیب دیده، تامین و اعزام 250 دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازگشایی راه‌ها و مرمت سر دهنه انهار، اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق خسارت دیده برای بررسی و برآورد دقیق خسارات وارده، تشکیل جلسات هماهنگی شورای مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها و آماده‌باش کامل نیروها را از جمله اقدام‌های انجام شده پس از وقوع سیلاب ذکر کرده است.

وی، برگزاری سه جلسه استانی و 32 جلسه شهرستانی شورای هماهنگی مدیریت بحران را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و در ادامه نامه خود یادآور شده است: یکی از نتایج این جلسات اقدام فوری سازمان جهاد کشاورزی و شرکت سهامی آب منطقه‌ای برای رفع موانع تأمین آب کشاورزی در مناطق سیل‌زده و عملیات ترمیم خرابی‌های عادی سازی روند آبرسانی بوده است.

سعادتی، تأمین و اعطای تسهیلات و پرداخت های بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارت دیده از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ارزیابی خسارات بیمه و پرداخت غرامت از طرف شرکت بیمه محصولات کشاورزی، بازسازی 50 ایستگاه پمپاژ آب مربوط به جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، ایمن‌سازی راه ارتباطی فومن به ماسوله و... را از دیگر نتایج جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بیان کرده است.

وی در نامه خود از احمدی‌نژاد خواسته است اعتبار اضطراری به میزان 150 میلیارد ریال برای انجام عملیاتی نظیر مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده و مرمت سر دهنه‌ها و انهار کشاورزی و تاسیسات تامین آب و 50 میلیارد ریال برای جبران خسارات وارده به بخش مسکونی تامین شود.

انتهای پیام/ل30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول