اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کازرون:

تعلیم، تزکیه و حکمت از هنر معلّمی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کازرون گفت: معلمان مجریان برنامه‌های قرآنی هستند و برای رساندن انسان‌ها به صفات جلال و جمال و قرب الهی به هنر تعلیم و تزکیه و حکمت مشغولند.

تعلیم، تزکیه و حکمت از هنر معلّمی است

به گزارش خبر گزاری فارس از کازرون، الیاس محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه‌ای و استانی شهرستان کازرون که در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، در سخنانی با گرامی‌داشت هفته معلّم اظهار داشت: معلّمان به کار بزرگ الهی مشغول هستند که می‌توانند با هنر معلّمی شاگردان خود را به حکمت و معرفت الهی برسانند.

وی کار معلمی را هنری توصیف کرد و گفت: اگر این کار هنری را کسی به عنوان شغل قلمداد کند، اهانت بزرگی به آن‌ها است.

فرماندار کازرون افزود: آثار تمام خوشبختی‌ها، برداشتن حباب از جامع، تربیت بهترین انسان‌ها و ترویج فرهنگ درست جامعه بسته به هنر بزرگ معلّمی دارد که در این راستا معلّمین شریف جامعه باید قدر این موقعیت عالی را بدانند.

محمدی ادامه داد: تعلیم علم اگر با تزکیه آمیزش و هم‌پوشانی داشته باشد می‌تواند رفتارهای انسان را بر اساس منطق و عقل استوار کند که فراهم‌شدن این زمینه به شگرد معلّم بستگی دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون در ادامه این مراسم نیز در سخنانی اظهار داشت: طبق روال هر سال به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلّم تعدادی از فرهنگیان در سمت‌های گوناگون اعلام آمادگی می‌کنند که بعد از بررسی لازم از سوی اداره آموزش و پرورش آن‌هایی که شرایط لازم را دارا هستند به عنوان معلّم نمونه انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در سال جاری از میان 130 نفر متقاضی برای معلّم نمونه استانی و منطقه‌ای در شهرستان کازرون 31 نفر حائز امتیاز شدند که یک معلّم نمونه استانی و 30 معلّم نمونه منطقه‌ای که دو نفر آنان از مدارس غیر‌دولتی هستند، معرفی شدند.

به گزارش فارس، در پایان این آیین به معلّمان نمونه استان فارس و منطقه‌ای شهرستان کازرون جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول