اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی خبر داد

تجلیل از 200 مبلغ در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: 200 مبلغ دینی و طلبه در استان تجلیل شدند.

تجلیل از 200 مبلغ در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد جواد قهرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته گرامیداشت مقام معلم را پشت‌ سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: برای نکوداشت این جایگاه برجسته در هفته گذشته تعدادی از علما و روحانیان در آیینی تقدیر شدند.

وی تصریح کرد: علمای دینی و مبلغان مذهبی نقشی مانند معلم را در طول سال ایفا می‌کنند به طوری که برای اشاعه فرهنگ اسلامی در مناطق مختلف استان حتی نقاط دوردست و صعب‌العبور حضور پیدا می‌کنند تا ضمن ارائه تعالیم اسلامی، به سوالات و ابهام‌های مردم پاسخ دهند.

 این مسئول ضمن قدردانی از فعالیت مروجان علوم دینی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در اشاعه اسلام دارند زیرا برای تربیت قرآنی فرزندان مردم تلاش مضاعفی می‌کنند از این رو باید به بهانه‌های مختلف از زحمات فراوان آن‌ها تقدیر به عمل آید ولی تجلیل معنوی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای تجلیل از این علما، نخستین اجلاس روحانیان و علمای دینی در مرکز تربیت‌ معلم علامه طباطبایی برگزار شد، ادامه داد: در این اجلاس آیت‌الله علی‌اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان‌غربی و حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی‌فقیه در استان حضور یافتند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی از استاندار به دلیل تامین اعتبارات مورد نیاز این دستگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: سال گذشته علاوه بر اینکه وجوه قانونی و مصوب از محل اعتبارات استان به حوزه‌های علمیه اختصاص یافت؛ مبلغی به میزان دو و نیم میلیارد تومان نیز مازاد بر این وجوه برای توسعه و تجهیز مراکز دینی پرداخت شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول