اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حراست آموزش و پرورش کرمان:

نسل جدید باید به رسالت فرهنگی مجهز شود

خبرگزاری فارس: مسئول حراست اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: امروز جنگ در عرصه‌های سایبری و هوشمند دنبال می‌شود و برنامه‌ریزی و مجهز کردن نسل جدید به رسالت فرهنگی و بصیرتی ضروری است.

نسل جدید باید به رسالت فرهنگی مجهز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، احمد نخعی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان کوهبنان ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: علم، عرفان، فلسفه، فقه، ادبیات، تقوا، صداقت، شجاعت، ورود به عرصه‌های مورد نیاز، شناخت زمان و تحولات سریع دنیا و پاسخ سریع به شبهات از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی این استاد شهید است.

وی افزود: این شهید با نگارش کتاب‌های جامع در زمینه‌های مختلف به ویژه کتاب داستان راستان در سطح نوجوانان برای مطرح کردن الگوهای دینی،  کتاب مسئله حجاب برای تشخیص به موقع انحراف و پاسخ منطقی، کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام در تقابل با ملی‌گرایی افراطی در برابر اسلامیت که تا سال 49 نزدیک به شش مرتبه تجدید چاپ شد، خدمت بزرگی به اسلام و جامعه بشریت انجام داد.

وی تصریح کرد: ما باید موقعیت ‌شناسی و اخلاص را از شهید مطهری بیاموزیم و همچنین امید و اعتماد به نفس را به نسل جوان منتقل و نسل جدید و قدیم را به هم نزدیک کنیم تا از فاصله و گسست بین نسل‌ها جلوگیری شود.

نخعی تصریح کرد: در این راستا باید از فرمایشات حضرت امام ( ره) و توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره فراوان ببریم.

وی به گوشه‌ای از موفقیت‌های نسل انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در ایران پس از واقعه عاشورا و قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) برجسته‌ترین واقعه تاریخ است و حفظ آن واجب و ضروری است.

نخعی به گوشه‌ای از پیشرفت‌های علمی امروز کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و فکری اشاره کرد و ابراز داشت: بنا به فرموده رهبر انقلاب ما نباید این پیشرفت‌ها را دست کم بگیریم

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در زمینه‌های فیزیک هسته‌ای، دسترسی به چرخه کامل سوخت، دسترسی به فضا، پیشرفت در صنایع نظامی، نانو تکنولوژی، شبیه‌سازی، سلول‌های بنیادین، جراحی‌ها و تولید داروهای خاص به اوج قله رسیدیم و جزو کشورهای برتر دنیا قرار داریم در حالی که در اوج تحریم‌ها قرار داشتیم.

مسئول حراست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز جنگ سخت تمام شده و جنگ در عرصه‌های سایبری، جنگ هوشمند دنبال می‌شود، این جا است که برنامه‌ریزی، مسئولیت و همچنین آماده کردن و مجهز کردن نسل جدید به رسالت فرهنگی و بصیرتی مفهوم می‌یابد.

نخعی خاطر نشان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب در حال حاضر برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران در سه عرصه جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی خلاصه می‌شود که هوشیاری و تلاش بیشتر تمام مردم به ویژه فرهنگیان عزیز را می‌طلبد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول