اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

نمونه‌برداری 600 موردی استاندارد از مواد مصرفی در طرح طاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از نمونه‌برداری 600 موردی استاندارد از مواد مصرفی در طرح طاها در این استان خبر داد.

نمونه‌برداری 600 موردی استاندارد از مواد مصرفی در طرح طاها

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در بازرسی کارشناسان اداره‌کل استاندارد این استان طی سه ماهه آخر سال 90 و یک ماهه اول سال 91 از مراکز عرضه و تولید، از 600 نوع کالای مصرفی و خوراکی نمونه‌برداری شد.

وی افزود: این نمونه‌‌برداری‌ها در قسمت غذایی 158 مورد بوده که شامل انواع روغن‌های خوراکی، لبنیات، مواد پروتئینی و کیک، کلوچه و بیسکویت و در بخش شیمیایی 69 مورد نمونه‌برداری انجام شد که شامل انواع پودر‌های شوینده، شامپو، خمیردندان، مایع ظرف‌شویی، لوله و اتصالات پی.وی.سی و روغن موتور است.

محمدی گفت: در قسمت ساختمانی 88 مورد نمونه‌برداری شد که شامل انواع سیمان، کاشی، سرامیک، بتن و ایزوگام و در بخش مکانیک خودرو 80 مورد نمونه‌برداری انجام شد که شامل انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، شیر مخلوط، آب گرمکن، بخاری، اجاق گاز و انواع یخچال بود.

 وی افزود: در بخش مهندسی پزشکی نمونه‌برداری‌ها 68 مورد بوده که شامل انواع سرنگ، دستکش جراحی، گاز و باند زخم، دستگاه بوخور، سیم، محافظ، انواع لامپ، چرخ گوشت، آب میوه‌گیری، سبزی خردکن، چایی‌ساز و جارو برقی و در بخش دسته‌بندی و نساجی سلولزی 35 مورد نمونه‌برداری شد که شامل انواع دستمال کاغذی، کاغذ توالت، انواع حوله کاغذی و پوشک، نوار بهداشتی و پتو می‌باشد.

 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح طاها از طرح‌های در حال اجرا در اداره کل استاندارد است و ما موظف هستیم به منظور کنترل کیفیت تولیدات کارخانجات و اطمینان از مرغوبیت کالاهای تولیدی در خارج از زمان تولید نمونه این محصولات را با هزینه خود از بازار خریداری و کیفیت آن را مورد آزمایش قرار دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: نمونه‌های خریداری شده در بازار پس از آزمایش در صورت مغایرت با استاندارد توقیف شده و با آنها برخورد جدی می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین با محصولاتی که جعل استاندارد کرده و یا از نام‌های برند تجاری معتبر به صورت غیر قانونی در تولیدات زیرزمینی خود استفاده می‌کنند نیز برخورد جدی می‌شود.

مدیرکل استاندارد افزود: نمی‌توانیم بازارهای مصرف را به صورت 100 درصدی کنترل کنیم ولی تا حد امکان بازارهای تولید و عرضه را بازرسی کرده و به مغازه‌داران توصیه می‌شود تا از کالاهای استاندارد خریداری کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول