اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره نظارت بر مواد خوراکی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد

تأثیر لوازم آرایشی غیر استاندارد بر روی اعصاب

خبرگزاری فارس: مدیر اداره نظارت بر مواد خوراکی آشامیدنی بهداشتی آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مواد آرایشی غیرمجاز دارای ترکیب‌هایی هم‌چون روغن هستند که عفونت‌های پوستی، آکنه، کهیر و تاول‌های آب‌دار را به دنبال دارد.

تأثیر لوازم آرایشی غیر استاندارد بر روی اعصاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مریم‌السادات موسوی‌زاده بعد از ظهر امروز طی جلسه‌ای در این رابطه اظهار داشت: رژلب‌های غیرمجاز دارای سرب هستند که در سامانه اعصاب تأثیرگذار است و در زنان باردار از جفت عبور می‌کند و وارد مغز جنین می‌شود و از رشد و تکامل جنین جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مواد آرایشی غیرمجاز دارای ترکیب‌هایی هم‌چون روغن هستند که روغن‌های موجود در این مواد غیر استاندارد است و عفونت‌های پوستی، آکنه، کهیر و تاول‌های آب‌دار را به دنبال دارد.

مدیر اداره نظارت بر مواد خوراکی آشامیدنی بهداشتی آرایشی معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استفاده از مواد آرایشی بهداشتی غیرمجاز بیان کرد: مواد آرایشی غیرمجاز دارای مقادیر زیادی آفلاتوکسین است که برای انسان و حیوان سمی هستند.

موسوی‌زاده افزود: آفلاتوکسین B1 یکی از قوی‌ترین ماده‌های سرطان‌زا برای انسان محسوب و سبب صدمه به کبد می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول