اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان

استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان‌های منطقه بررسی شد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب یک همایش در هتل آسمان اصفهان در حال برگزاری است.

استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان‌های منطقه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شماس‌اصفهانی ظهر امروز در مراسم افتتاح این همایش اظهار داشت: همایش مذبور بر پنج محور مختلف با حضور معاونان درمان سه استان و مسئولان اداره حاکمیت بالینی، اداره ارزشیابی و معاون و کارشناس حوزه ایمنی وزارتخانه و معاون درمان کشور در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: مدیریت تحول، نقش مدیران ارشد بیمارستان‌ها برای استقرار استانداردهای اعتباربخشی ایران، اعتباربخشی و حاکمیت بالینی، کلیات استانداردهای ایمنی بیمار و نسخه‌های استانداردهای الزامی ایمنی بیمار در اعتباربخشی، از محورهای برگزاری این همایش است.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پیش از این در ارزشیابی بیمارستان‌ها بیش‌تر به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های بیمارستان‌ها توجه می‌شد اما در اعتباربخشی کنونی علاوه بر توجه به زیرساخت‌ها، به فرآیندهای ارائه خدمات نیز توجه می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مباحثی مانند زمان رسیدگی به بیمار در اورژانس، میزان عفونت بیمارستانی، میزان آسیب بیمار در بیمارستان و بحث ایمنی بیمار مورد توجه جدی قرار دارد.

شماس‌اصفهانی ادامه داد: براساس برنامه اعتباربخشی، بیمارستان‌ها ملزم به رعایت منشور حقوق بیمار هستند و یکی از اجزای اصلی این برنامه توجه به منشور حقوق بیماران است.

معاون درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از فعال شدن روند نظارت‌ بر بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: با اجرای برنامه اعتباربخشی و شفاف شدن عملکرد بیمارستان‌ها، نظارت‌ها نیز فعال می‌شود.

وی گفت: ارزیابی بیمارستان‌ها براساس استانداردهای اعتباربخشی از سال 1391 آغاز شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول