اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب‎وفاضلاب شهری گرگان:

گرگانی‌ها 5/1 برابر شاخص استاندارد آب مصرف می‎کنند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب‎وفاضلاب گرگان گفت: مردم شهر گرگان یک و نیم برابر شاخص استاندارد آب مصرف می‎کنند.

گرگانی‌ها 5/1 برابر شاخص استاندارد آب مصرف می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا عسگری ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: سهم سرانه آب تجدیدشونده هر نفر ایرانی در سال 2 هزار مترمکعب، سهم سرانه آب تجدیدشونده هر گلستانی در سال یک هزار و 500 مترمکعب است و این سرانه برای هر نفر در گرگان 500 مترمکعب است.

وی افزود: تنها محور تامین آب گرگان رودخانه قره‌سو با حجم 300 میلیون مترمکعب است که برای تامین آب مردم شهر گرگان جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر را در خود جای داده است.

عسگری با بیان اینکه شاخص استاندارد مصرف آب در دنیا 150 لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است ادامه داد: مردم شهر گرگان در شبانه‌روز 230 لیتر آب مصرف می‎کنند یعنی چیزی در حدود یک و نیم برابر شاخص استاندارد مصرف، آب در شهر گرگان استفاده می‎شود.

مدیر امور آب‎ و فاضلاب شهری گرگان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در سال 1390 برای آبرسانی و فاضلاب شهر گرگان تصریح کرد: تکمیل زون‎های فشار شبکه، اجرای طرح‎های اصلاح و توسعه شبکه، پایش و اندازه‌گیری و کنترل دقیق میزان تولید مصرف و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب 24 هزار مترمکعب از اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

این مسئول افزایش ظرفیت تامین آب در محدوده والش‎آباد را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و متذکر شد: اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف از طریق رسانه و حضور فعال همکاران در عرصه ارائه خدمات مطلوب به مشترکان از جمله مواردی است که در سال گذشته برای مصرف بهینه و تامین نیاز آبی مردم شهر گرگان در دستور کار قرار داده‎ایم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول