اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان:

همدان پیست اتومبیلرانی و موتورسواری استاندارد ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان گفت: در همدان حتی یک پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری برای برگزاری مسابقات وجود ندارد.

همدان پیست اتومبیلرانی و موتورسواری استاندارد ندارد

محمدامین روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از سال 84 در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مشغول فعالیت است، اظهار داشت: سال 85 اوج فعالیت‌های هیئت بود که برگزاری 14 مسابقه موتورسواری و اتومبیلرانی را در دستور کار خود داشت.

وی گفت: در سال 86 همدان، میزبانی سخت‌ترین و بزرگترین مسابقه رالی قهرمانی کشور را تحت عنوان رالی برف و یخ گرفت که این مسابقات به مدت سه روز برگزار شد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان ادامه داد: در سال 87 با توجه به سهمیه‌بندی بنزین که در سال 86 انجام شد یک مقدار مسابقات به رکود رفت، سال 88 نیز مسابقات طبق تقویم ورزشی انجام شد.

وی با بیان اینکه سال 89 نیز سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: در این سال توانستیم مقام سوم آسیا در کلاس 85 سی سی و قهرمانی کشور را کسب کنیم همچنین در سال 90 مقام دوم کشور را در بخش موتورکراس در کلاس 285 سی سی و مقام دوم و سوم رشته اتومبیلرانی را به دست آوردیم.

روحی اضافه کرد: همچنین در سال 90 نخستین دوره رانندگی آماتوری برای بانوان با حضور خانم صدیق، قهرمان و مدرس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور در رشته سرعت، برگزار شد.

وی پتانسیل همدان در این رشته و علاقه جوانان این شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته به دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم و استاندارد قادر به جذب زیاد اعضا نیستیم اما با توجه به ظرفیت بالای همدان در این رشته، در صورت برخورداری از حمایت، جوانان این دیار می‌توانند در کشور و آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان درباره امکانات این رشته در سطح استان گفت: در حال حاضر یک پیست موتورکراس در همدان فعال است که یک پیست تمرینی بوده و برای برگزاری مسابقات استاندارد نیست.

وی ادامه داد: پیست اتومبیلرانی هیئت نیز در پارکینگ مجموعه 15 هزار نفری مفتح است که آن هم دارای فضای کوچک و تمرینی بوده و شرایط برگزاری مسابقات را ندارد.

روحی ابراز داشت: امیدوار هستیم به مانند سایر استان‌های کشور، با همت مسئولان بتوانیم پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری گسترده‌ای را ایجاد کنیم.

 رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان تأکید کرد: فعالیت در این رشته ورزشی می‌تواند انرژی و هیجان جوانان را مدیریت و تخلیه کند و از سوی دیگر در بحث ورزش و قهرمانی در رده کشور و حتی آسیا و جهان حرف برای گفتن داشته باشد.

 وی افزود: اگر همدان یک پیست استاندارد داشته باشد دیگر شاهد حرکات نمایشی جوانان در بلوارها و خیابان‌های همدان نخواهیم بود چرا که این مکان می‌تواند تخلیه‌کننده انرژی جوانان باشد.

روحی درباره برنامه‌های سال جاری این هیئت نیز گفت: ارتقای سطح مربیگری و داوری، برگزاری کلاس‌های اتومبیلرانی و موتورسواری برای آقایان و بانوان در بخش موتورکراس، برگزاری کلاس مربیگری درجه 2 و اعزام مربی به دوره‌های درجه در تهران را در برنامه کاری خود داریم.

وی در پاسخ به جایگاه همدان در این رشته گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در سطح استان، به عنوان نماینده غرب کشور در فدراسیون انتخاب شده‌ایم به طوری که به مسابقاتی که در سطح کشور برگزار می‌شود ناظر می‌فرستیم.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان افزود: امیدواریم که مسئولان استان حمایت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول