اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خبر داد

اعزام گروه‌های نمایشی استان‌ها به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام گروه‌های نمایشی استان‌ها به خارج از کشور خبر داد.

اعزام گروه‌های نمایشی استان‌ها به خارج از کشور

قادر آشنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: گروه‌های نمایشی استان‌ها به کشورهایی که با آنها برنامه برگزاری هفته فرهنگ داریم، اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از هر استان یک گروه نمایشی به خارج از کشور اعزام می‌شود، افزود: 50 درصد توان مرکز هنرهای نمایشی معطوف به استان‌هاست.

آشنا، اجرای عمومی نمایشی‌ها را از جمله فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: ارتباط دوسویه باید بین گروه‌های نمایشی و مخاطب ایجاد شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه قومی ماندگار می‌شود که در عرصه فرهنگ سرمایه‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: آنها که در عرصه فرهنگ تلاش کردند، ماندگار شدند.

وی فرهنگ را مبنا توصیف کرد و گفت: حوزه‌های اقتصاد، سیاست و ... باید بر شالوده فرهنگ اسلامی بنا نهاده شود.

آشنا خواستار تولید کالای فرهنگی مورد نیاز جامعه شد و ابراز کرد: کالای فرهنگی باید خریدار داشته باشد ضمن اینکه اجرای نمایش‌ها نیز باید دارای مخاطب باشد.

این مسئول، با توجه به اقتصاد فرهنگ تاکید کرد و یادآور شد: بی‌توجهی به اقتصاد فرهنگ از آسیب‌هاست.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از ابزار تکنیک در تئاتر را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: متن‌های مناسب با فرهنگ ایرانی باید در نمایش‌ها استفاده شود تا با مخاطب ارتباط برقرار کند و با روحیه آنها سازگار باشد.

وی گفتمان، پوشش و منش انسان شرقی و غربی را متفاوت دانست و اذعان کرد: هنر نمایشی زیبا و بی‌بدیل است.

آشنا، پرداخت مطالبات گروه‌های نمایشی را از اولویت‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: توجه به گروه‌های نمایشی در استان‌ها مد نظر بوده و استقرار گروه‌های نمایشی سرآغاز این امر است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول