اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر

جشنواره اردیبهشت تئاتر در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت:‌ به مناسبت بزرگداشت تئاتر در خراسان‌رضوی جشنواره اردیبشهت تئاتر هفته آینده برگزار می‌شود.

جشنواره اردیبهشت تئاتر در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مسگرانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی تئاتر که در محل مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تئاتر خراسان‌رضوی این چند ساله پیشرفت قابل توجه در زمینه پیرامون موضوعات گوناگون داشته است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی افزود: ‌به طور مثال می‌توان گفت که در سال گذشته در جشنواره مقاومت تئاتر فقط از استان خراسان‌رضوی چهار گروه تئاتر در اجراهای متفاوت حضور داشته و حائز رتبه‌های برتر شدند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: در این چند سال اخیر به سبب همکاری‌های که با استانداری خراسان‌رضوی صورت گرفت طرح اجراهای عمومی تئاتر محقق شد که هم‌اکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: ویژگی بزرگی که این اجراها داشت این بود که تئاتر در شهرستان‌ها فعال شد و گروه‌های تئاتر شهرستانی بیش‌تر به سمت جذابیت‌های تئاتر گرایش پیدا کردند.

مسگرانی عنوان کرد: امسال هم‌زمان با روز جهانی تئاتر از پیشکسوتان،‌ برگزیدگان در بخش‌های گوناگون در اردیبهشت تئاتر تقدیر خواهد شد و علاوه بر آن امسال برای اولین بار یک سالن کوچک برای اجراهای تئاتر چند نفره و کوچک با عنوان (lack box) قرار است به جریان این مراسم ورود پیدا کند.

*مجتمع امام رضا(ع) محل دائمی برگزاری تئاتر شهر مشهد می‌شود

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یک دستور کاری که سال گذشته به صورت دائمی پیشنهاد شد که تا با کمک معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت این بود که مجتمع امام رضا(ع) به مکان دائمی برگزاری تئاتر شهر مشهد تبدیل شود .

وی تصریح کرد: به سبب کاربری فرهنگی و وجود امکانات و تکنولو‍ژی‌های برتر در این سالن در آینده شاهد به ثمر رسیدن این امر خواهیم بود و در این راستا این مکان محل دائمی برگزاری تئاتر شهر مشهد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیاد و کشف نشده‌ای در تئاتر استان خراسان‌رضوی وجود دارد، گفت: با این دیدگاه تئاتر مشهد و هم‌چنین استان در حوزه ایثار و شهادت در کشور حرف اول را می‌زند.

مسگرانی گفت:‌ در روز جهانی تئاتر درصدد هستیم که از خدمات تئاتر، انجمن‌های فعال ادارات تقدیر به عمل آید و هم‌چنین از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ رئیس انجمن‌های نمایشی کشور و افراد دیگر برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول