اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی سابق تیم فوتبال پیام:

تیم پیام به مجموعه‌ای توانمند واگذار شود

خبرگزاری فارس: سرمربی سابق تیم فوتبال پیام گفت: تا زمانی که مالکیت باشگاه پیام مشخص نشود آینده این باشگاه مبهم است.

تیم پیام به مجموعه‌ای توانمند واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تیم فوتبال پیام خراسان در فصل گذشته رقابت‌های لیگ دسته دوم شرایط نامطلوبی را پشت سر گذاشت و پس از ناکامی‌های فراوان به لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد.

این تیم پر طرفدار و ریشه‌دار مشهد در عین حالیکه در زمین فوتبال نتیجه نمی‌گیرد، در خارج از گود مسابقات نیز مشکلات فراوانی دارد از جمله بدهی فراوان به بازیکنان و مربیان گذشته خود و همچنین شفاف نبودن مالکیت باشگاه به دلیل وجود سه مدعی برای مالکیت آن از جمله محمود صفایی، علی شاکری و فردی دیگر به نام شعبانی که حکمی از دادگاه مبنی بر مالکیت بخشی از سهام باشگاه در اختیار دارد.

پس از سقوط  تیم پیام به لیگ دسته سه مهم‌ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای خروج تیم از مشکلات فعلی و تلاش برای بازگرداندن پیام خراسان به سطح اول فوتبال کشور است که به اعتقاد کارشناسان تعیین تکلیف مالکیت این تیم در اولویت است.

عباس چمنیان، استاد دانشگاه، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و سرمربی سابق تیم فوتبال پیام در لیگ‌های برتر و دسته اول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با آینده تیم پیام معتقد است: در فوتبال استان به اندازه کافی از دعوا بر سر مالکیت تیم‌هایمان ضربه خورده‌ایم و همواره یکی از مشکلات تیم‌های مطرح فوتبال ما مالکیت بوده است که دست به دست گشته و این باشگاه‌ها هیچ‌گاه دارای مدیرانی با ثبات نبوده‌اند.

وی افزود: شاید برای اذهان همه طرفداران فوتبال این سوال پیش بیاید که چطور می‌شود تیمی با این قدمت و این همه هوادار که در لیگ برتر بوده است در عرض 3 سال به لیگ دسته سوم کشور سقوط می‌کند، مشکل اصلی این تیم نبود سیاست صحیح در واگذاری آن به بخش خصوصی و همچنین نبود ثبات مدیریت بود و برای ترسیم آینده‌ای روشن برای تیم لازم است که ابتدا بحث مالکیت و واگذاری آن کاملا شفاف و باشگاه به مجموعه‌ای مشخص و توانمند واگذار شود.

وی ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان نباید تیم‌داری کنند که به اقتضای شرایط گاهی مجبور می‌شوند این کار انجام دهند، این مجموعه‌ها باید سازوکار تعریف شده‌ای برای واگذاری تیم‌ها مشخص کنند تا بخش خصوص بداند که کجا و بر روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کند و از این سرمایه‌گذاری چه بهره‌ای می‌بَرَد.

سرمربی سابق تیم پیام خاطرنشان کرد: همواره عنوان می‌شود که در زمان واگذاری تیم‌ها هیچ کس به دنبال آنها نبوده و مسئولان مجبور شدند به هرکسی که برای خرید تیم آمده آن را تحویل دهند، این مساله ناشی از این است که بخش خصوصی نمی‌داند در قبال چه چیزی باید هزینه کند.

وی افزود: در واگذاری‌های تیم‌های فوتبال استان توجه به بخش خصوصی و خواسته‌های آنها مورد غفلت قرار گرفته است و همین مساله سبب واگذاری‌های نادرست و در نتیجه سقوط تیم‌هایمان شده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول