اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل اعلام کرد

بیشترین تصادفات فوتی در محور سرچم

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: بیشترین تصادف فوتی در ماه‌های اخیر در محور اردبیل ـ سرچم رخ داده است که نشان از برخی ضعف‌های آشکار و نواقصات در این محور است.

بیشترین تصادفات فوتی در محور سرچم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری ظهر امروز در جلسه ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی با تمام توان در برقراری امنیت و آرامش جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اقدام موثری انجام دادیم که منجر به کاهش محسوس تصادفات جوی و فوتی در استان شد.

وی تصریح کرد: به رغم کارنامه درخشان از سوی پلیس و سایر دستگاه‌ها نه تنها یک جلسه و نشست تقدیر و تشکر از فعالان تعطیلات نوروزی نشد بلکه هیچ مسئولی حتی تشکر خشک و خالی نیز از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و سایر دستگاه‌ها که در ایام نوروز طاقت‌فرسا در سنگر کار و تلاش حاضر بوده و یک روز نیز به مرخصی نرفتند انجام نشد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه این کمیسیون قبل از ایام عید در قالب شرح وظایف مشخص، یادآور شد: نه تنها خط‌ کشی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی انجام نشد بلکه لکه‌گیری جاده‌های اصلی و فرعی به بادی فراموشی سپرده شد به حدی که بسیاری از مسافران نوروزی از وضعیت آسفالت جاده‌ها گله‌مند بودند.

ظهیری در ادامه سخنان خود به لکه‌گیری و خط کشی محور تدارک دیده شده برای برگزاری تور دوچرخه‌سواری آذربایجان اشاره کرد و افزود: چنین اقدام فوری و ضروری نباید برای راه و ترابری عملکرد تلقی شود چرا که از سر اجبار و ضرورت این کار انجام شده و سایر فعالیت‌ها ناقص و ناتمام مانده است.

این مسئول بیان اشت: قرار بود شستشوی تابلوهای راهنمایی و رانندگی انجام شود که در این زمینه نه تنها هیچ اقدامی انجام نشده بلکه راه و ترابری تخصیص اعتبار محدود برای نصب علایم راهنمایی و رانندگی را که یک کار معمول و متعارف است برای خود عملکرد به حساب آورده اما از ایمنی جاده‌ها غفلت کرده است.

‌عضو شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها در مورد کنترل بارهای ترافیکی و ایجاد حایل در خودروهای باربر برای جلوگیری از ریزش احتمالی سنگریزه‌ها و یا مواد حامل این خودروها گفت:‌ در این زمینه با رانندگان متخلف برخورد کرده و آنها را با جرایم سنگین روبرو می‌کنیم.

ظهیری از برخورد قاطع با 3 هزار و 886 دستگاه خودروی عمومی بین راهی و ارسال مدارک آنها برای پایانه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: کنترل خودروهای سنگین به ویژه در محور خلخال و همچنین حامل شن و ماسه و مواد معدنی به جد انجام می‌شود.

وی ادامه داد : ‌به رغم گذشت چندین ماه از افتتاح راه اردبیل ـ سرچم نواقص این راه برطرف نشده و همچنان در برخی از فواصل این جاده با مشکل ایمن نبودن راه اصلی مواجه هستیم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل به حادثه اخیر در پرت شدن سنگ به وسط جاده اشاره کرد و یادآور شد: اگر این اتفاق در حین عبور خودرویی رخ می‌داد هیچ کس پاسخگوی چنین سهل‌انگاری نبود و ضرورت دارد در این زمینه یک پیش‌بینی و ایمن‌سازی قبل از وقوع حادثه انجام شود.

ظهیری ابراز داشت: ما در زمینه مشکل ایمنی این محور 17 مورد نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود را به مسئولان ارائه کردیم که یکی از این موارد سقوط احتمالی سنگ‌های اطراف جاده بود که گاه مشکلات عدیده‌ای را نیز به وجود آورده بود.

این مسئول عنوان کرد: ما در سه نقطه حادثه‌خیز استان با استقرار پلیس به صورت دایمی از برخی حوادث ناگوار پیشگیری کردیم که امیدواریم در این محور نیز با استقرار پلیس راه و توجه به ایمن‌سازی جاده‌ها مشکلات و چالش‌ها به حداقل برسد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل وجود چاله‌های بزرگ در محورهای مختلف اصلی، بی‌توجهی به ساماندهی تابلوها و نبود سیستم روشنایی مناسب در محور اردبیل ـ خلخال را از گله‌مندی‌های اصلی مردم و مسافران توصیف کرد و گفت: امسال بیشترین تلفات بعد از محور اردبیل – سرچم در محور پارس‌آباد در محدوده کانال قشلاق فتحعلی رخ داده که اغلب به دلیل نبود حفاظ سقوط خودرو انجام شده است.

‌ظهیری در پایان ضرورت اصلاح و برطرف شدن مشکلات ایمنی 78 نقطه حادثه‌خیز استان را به مسئولان متذکر شد.

انتهای پیام/ش‌10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول