اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

زیرساخت‌های درون شهری جوابگوی نیازها نیست/ فوت 21 زنجانی‌ در تصادفات درون شهری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به فوت 21 نفر از زنجانی‌ها در تصادفات درون شهری گفت: زیرساخت‌های درون شهری جوابگوی نیازهای مردم نیست.

زیرساخت‌های درون شهری جوابگوی نیازها نیست/ فوت 21 زنجانی‌ در تصادفات درون شهری

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ارجاع مشکلات شهر به دنبال تصادفات و ترافیک به پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه برخی تصادفات رانندگی درون شهری به دلیل آماده‌نشدن زیرساخت‌های لازم از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی استان روی می‌دهد، تصریح کرد: شورای شهر، شهرداری و شورای ترافیک باید اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از فوت افراد در تصادفات درون شهری انجام دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان این مطلب که از نظر قانونی نیز برخی ارگان‌های مرتبط با امر ترافیک شهرها، در تصادفات مقصر هستند، خاطرنشان کرد: شورای شهر، شهردار و شورای ترافیک باید برنامه‌ریزی‌های پنج ساله تا 20 ساله برای روان‌سازی ترافیک شهری و آماده‌سازی زیرساخت‌های مطلوب را داشته باشند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های درون شهری جوابگوی نیازها نیست، افزود: با وجود برخی زیرساخت‌ها هنوز این زیرساخت‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

*ارتقای کیفیت زیرساخت‌های درون شهری ضروری است

شمس‌آذر بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای ارتقای کیفیت زیرساخت‌های درون شهری تاکید کرد و افزود: در راستای حفظ امنیت مردم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی به مسئولان ارائه شده است، افزود: با وجود همه پیگیری‌های انجام شده، هنوز فعالیت‌های مطلوبی در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به مشکلات کمربندی شمالی زنجان تصریح کرد: در این کمربند نیز به دلیل عدم نصب پل عابرپیاده همواره مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نصب پل عابر در این مکان ضروری است، افزود: مکاتباتی نیز در این راستا با شهرداری زنجان صورت گرفته است، که تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

*شرکت‌های خصوصی از نصب عابر پیاده استقبال می‌کنند

شمس‌آذر از استقبال برخی شرکت‌های خصوصی برای نصب پل در مناطق مختلف درون شهری خبر داد و گفت: این شرکت‌ها بدون هزینه نسبت به نصب پل عابر پیاده اقدام می‌کنند که ضروری است شهرداری حمایت‌های لازم را از این شرکت‌ها داشته باشد.

وی از فوت 21 نفر از هم استانی‌ها در تصادفات درون شهری در سال گذشته خبر داد و گفت: به دلیل کافی نبودن زیرساخت‌ها این تصادفات رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از نصب دو سرعت‌گیر در اتوبان 22 بهمن خبر داد و گفت: این امر به کاهش سرعت وسایل نقلیه کمک می‌کند اما کافی نیست.

وی پیگیری نصب عابر پیاده در مناطق مختلف استان را از دغدغه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم اصحاب رسانه و مسئولان نیز پی‌گیر حقوق مردم باشند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول