اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان البرز خبر داد

کاهش چشم‌گیر تصادفات جاده‌ای در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل استان البرز گفت: با تمهیدات انجام شده و آگاه‌سازی رانندگان شاهد کاهش چشم‌گیر تصادفات جاده‌ای در این استان بودیم.

کاهش چشم‌گیر تصادفات جاده‌ای در استان البرز

محمدجواد عطرچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در گذشته آمار تصادفات برون شهری و به طبع آن خسارات جانی و مالی به صورت سالانه در کشور افزایش می‌یافت.

 

وی تصریح کرد: هر ساله خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای به ویژه خسارات جانی، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی سنگینی به مردم و دولت تحمیل می‌کرد که این هزینه‌ها سالانه افزایش نیز می‌یافت.

 

مدیرکل حمل و نقل استان البرز گفت: به‌ عنوان نمونه وقتی یک تصادف جاده‌ای رخ داده و منجر به فوت پدر خانواده و نقص عضو یکی از اعضاء می‌شود، آن خانواده در شرایطی قرار می‌گیرد که با میلیاردها تومان به حالت عادی باز نمی‌گردد.

 

* اجرای طرح‌های فرهنگی در کاهش تصادفات مؤثر بود

 

عطرچیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد از سوی دولت برای کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: این طرح‌ها به طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شدند که عبارت بود از اعمال قانون‌های شدید و دیگری فرهنگ‌سازی.

وی افزود: اجرای این دو طرح در کنار یکدیگر به صورت مکمل عمل کرد و خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در سراسر کشور بود.

* کسب رتبه دوم کاهش تصادفات جاده‌ای توسط استان البرز

مدیرکل حمل و نقل استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه اجرای این طرح‌ها در استان البرز چه نتایجی در بر داشته است، گفت: مسئولان دستگاه‌های مختلف طی سال‌های اخیر تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل رفتار رانندگان در جاده‌ها انجام دادند.

عطرچیان اظهار داشت: علت سختی کار در استان البرز این است که چندین محور جاده‌ای اصلی مانند جاده چالوس و هم‌چنین بزرگراه کرج ـ قزوین و کرج ـ تهران در این استان قرار دارد و همین امر سختی کار مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در البرز را دوچندان کرده است.

وی افزود: خوش‌بختانه مشکلات موجود باعث نشد که اقدامات لازم در این استان انجام نشود و به همین دلیل شاهد کاهش چشم‌گیر تصادفات جاده‌ای در استان البرز بودیم.

عطرچیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد ما در سال 90 این بود که از نظر کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه دوم کشوری را کسب کردیم که این نتیجه حاصل تلاش همگانی است.

مدیرکل حمل و نقل استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که راهکارهای انجام شده برای کاهش تصادفات جاده‌ای و به طبع آن کاهش خسارات جانی و مالی در استان البرز هم‌چنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول