اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

واگذاری مسکن به فرهنگیان فاقد سرپناه در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از آمادگی واگذاری مسکن در قالب مسکن مهر به فرهنگیان فاقد سرپناه با احراز شرایط و داشتن فرم "ج" سبز خبر داد.

واگذاری مسکن به فرهنگیان فاقد سرپناه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست با معلمان منتخب اردبیل در استانداری اردبیل اظهار داشت: تولید انسان به عنوان ارزشمند‌ترین ابزار و خوراک اولیه در امر توسعه یک جامعه وظیفه و رسالت آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست چرا که اگر امام راحل نیز دانشگاه‌ها را کارخانه انسان‌سازی معرفی کرده مواد اولیه این کارخانه باید در آموزش و پرورش غربالگری شود.

وی خاطرنشان کرد: در محیط مدرسه و نظام تعلیم و تربیت معلم 12 سال زحمت می‌کشد تا نیرویی را تحویل دانشگاه‌ها و مراکز علمی دهد تا این نیرو به عنوان منبع اصلی کار، سرمایه و تولید قلمداد شده و به آن توجه همه جانبه شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: بدون کار، سرمایه و تولید تحقق یافتنی نیست و در حقیقت مبنای کار نیز نیروی انسانی ماهر، متعهد و تربیت یافته در مکتب اسلام است که این حرکت در مجرای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

صابری چنین رویکردی را نشان از عظمت کار معلم به عنوان تامین کننده نیروی انسانی متبحر توصیف کرد و گفت: در اینکه هیچ کس به هر علت از کار خود راضی نیست نباید شک کرد اما در حوزه تعلیم و تربیت و شغل معلمی که امام راحل از آن به عنوان شغل انبیا یاد می‌کند رضایت زمانی موفق می‌شود که فارغ‌التحصیل ما انسان به درد بخور جامعه باشد.

این مسئول بیان داشت: همه کلاس درس تنها حفظیات و دروس تئوری نیست بلکه تمام حرکات و سکنات یک معلم درس عملی است که گاه از دروس مطرح شده بسیار بهتر و مفید فایده‌تر است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از اصول تربیتی اسلامی توجه به نظم و انضباط است که معلمان ما در این زمینه نمونه و الگو هستند و همه باید آنها را در این حوزه سرمشق فعالیت‌ها و کارهای خود بدانند.

صابری ادامه داد: ملت ایران در 34 سال گذشته هر حرکت خدایی انجام داده‌اند الگو قرار گرفته به طوری که ایستادگی، راد‌مردی، جنگ، برخورد با فتنه‌ها و ... ما در جهان اسلام مورد تبعیت دیگر مسلمانان واقع شده و این شایسته‌ترین دستاورد برای این نظام است.

وی افزود: اگر از شغل معلمی به نام شغل انبیا و رسولان الهی یاد شده است نه از باب ظاهری بلکه از باب ارشاد بشر، تحمل سختی‌ها، مسئولیت‌پذیری و ظرافت کار است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ای قشر می‌توانند زمینه خوبی را برای تداوم راه تربیت متعالی بپیمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل گفت: ‌برخلاف عده‌ای که سرمایه را تنها پول و مسائل مادی می‌دانند بزرگترین سرمایه و ارزشمند‌ترین داشته یک نهاد در تمام ابعاد نیروی انسانی است که نباید نسبت به جایگاه آن غفلتی انجام داد.

صابری ضرورت توجه و دقت در سازماندهی نیروی انسانی را خاطرنشان کرد و یادآور شد: در جذب نیرو و ساماندهی آن باید وسواس نشان داد و از کسی توصیه‌ای نپذیرفت چرا که بنده نیز در 21 ماه و 12 روز حضورم در استان هرگز به هیچ دستگاهی توصیه و سفارش استخدام رسمی و غیر‌رسمی نیرویی را نکرده‌ام.

این مسئول در پایان سخنان خود از آمادگی واگذاری مسکن در قالب مسکن مهر به فرهنگیان فاقد سرپناه با احراز شرایط و داشتن فرم "ج" سبز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه 35 درصد از هزینه‌های خانوار‌ها مربوط به تامین مسکن است شرایطی را فراهم کردیم تا فرهنگیان فاقد مسکن بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول