اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی:

مسئولان سهم خود را در ارتقای کتاب‌خوانی ایفا کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی گفت: همه مردم و مسئولان باید سهم خود را در ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی ایفا کنند.

مسئولان سهم خود را در ارتقای کتاب‌خوانی ایفا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، سیدکریم سجادی در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان اظهار داشت: امروز برای کتاب و کتاب‌خوانی رقبای مهم و بزرگی اعلام موجودیت کرده‌اند، اما علی رغم این مسئله کتاب توانسته است جایگاه و صلابت خود را همواره حفظ نماید و با توجه به اینکه در دنیای امروز رقابت سنگینی برای دست‌یابی به علم و دانش به وجود آمده، نقش کتاب و کتابخانه بسیار مهم و پر‌رنگ است.

وی با اظهار تأسف از تعلل شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی افزود: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و همچنان شهرداری‌ها به خصوص شهرداری بجنورد نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند ناگزیر خواهیم بود که میزان بدهی را رسانه‌ای کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به رشد شاخص‌های کتاب‌خوانی گفت: در سال گذشته خراسان‌شمالی در تمامی شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی دارای رشد قابل توجهی بوده که این امر حاصل تلاش همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی و همکاری مسئولان استان و شهرستان‌ها است.

علی رحیمی اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای یکی از الزامات تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: یکی از کارکردهای کتابخانه‌ای در راستای تحقق شعار سال افزایش خدمات کتابخانه‌ای و کیفیت بخشی آن و بهره‌وری بیشتر است که با افزایش فضاهای مطالعاتی، منابع، مراکز چند رسانه‌ای، ایستگاه‌های مطالعه، ایجاد بخش پژوهشگران و... در مراکز شهرستان‌ها محقق می‌شود.

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه‌ی مفید استان گفت: راه اندازی کتابخانه‌ی شبانه‌روزی در کتابخانه‌ی عمومی علامه دهخدا شهرستان بجنورد و بهره برداری از سیستم کتابخانه همراه (بلوتوث سنتر) بخشی از خدماتی است که به منظور حمایت از سرمایه‌های ارزشمند ایران و دانش‌پژوهان و اصحاب علم و دانش صورت می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی با ارزیابی شاخص‌های اصلی کتابخانه‌ها افزود: در اکثر شاخص‌ها استان نسبت به نقطه‌ی مشابه آن در سال قبل دارای رشد چشمگیری بوده که حاصل آن رشد 36 درصد در سرانه‌ی کتاب، 71 درصد در سرانه امانت، 66 درصد در نرخ عضویت و 55 درصد در سرانه‌ی مراجعان است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول