اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نباید همه امور را سیاسی کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید به این نکته توجه داشت که در کشور جمهوری اسلامی برای پیشبرد بهتر اهداف نباید همه چیز را در قالب سیاست برد.

نباید همه امور را سیاسی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: میرداماد به عنوان استاد ملاصدرا در جلسه درس و بحثش به وی گفت من حکمت علمی را به شما آموختم، ولی باید حکمت عملی را در وجود شما مشاهده کنم.

وی خاطر نشان کرد: حکمت عملی باید در دو اصل پیاده شود که در قرآن، روایات و اخبار از آن به عنوان تقوا یاد می‌شود ولی اصل این حکمت انجام فرائض و ترک محرمات است.

این مرجع تقلید ادامه داد: ثمره حکمت علمی در حکمت عملی مشخص می‌شود، بنابراین باید به بررسی عملکرد خود بپردازیم.

وی با اشاره به دیدار یکی از اعضای شورای نگهبان در گذشته گفت: من در این دیدار گفتم منصبی که امام به شما داده، شما را در گلوگاه گذاشته و شما فردای قیامت باید پاسخگو باشید و این حرف من آنها را تکان داد و به آنها در این دیدار گوشزد کردم که مواظب باشند روابط بین آنها حاکم نشود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه مسئله الگوسازی و الگو بودن نظام مهم است عنوان داشت: خدا دینش را به دست عزیزان این کشور به عنوان خانه امام زمان(عج) زنده نگه می‌دارد.

وی خاطر نشان کرد: برخی اوقات به شدت ناراحت می‌شوم، زیرا مشاهده می‌کنم در نظام حرکت‌هایی می‌شود که با حالت نظام تطابق ندارد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن ابراز نارضایتی از اختلاط بین زن و مرد گفت: نباید بگذاریم زنان و مردان با یکدیگر اختلاط داشته باشند بلکه باید حریم زنان و مردان حفظ شود و مملکت به دست رجال داده شود و به مردان اعتبار بیشتری بدهیم، در عین حال نباید بگذاریم حق بانوان ضایع شود.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که در کشور جمهوری اسلامی نباید همه چیز را در قالب سیاست برد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول