اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

معلمی شغل نیست بلکه یک رسالت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: تعلیم و تربیت وظیفه‌ای خطیر و سنگین است و معلمی شغل نیست بلکه رسالتی مهم و تأثیرگذار در جامعه انسانی است.

معلمی شغل نیست بلکه یک رسالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برخی خصوصیات انسان و حیوان مشترک است ولی انسان نسبت به فرزند خود احساس مسئولیت می‌کند و حاضر نیست او را در مشکلات تنها بگذارد.

وی افزود: تعلیم و تربیت مخصوص انسان است ولی حیوان تا زمانی که بچه‌اش نیاز به غذا دارد به او کمک می‌کند و بعد از آن، بچه‌ها را از خود می‌راند، مسئولیت والدین تنها این نیست که لقمه در دهان بچه‌ها بگذارند بلکه باید از دوران کودکی، آنان را با احکام الهی آشنا کنند زیرا اگر جوانی با افراد بیهوده بنشیند ممکن است آلوده شود و به سوی نابودی برود.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: پدر و مادر مانند کشاورزی است که نهالی را در زمین می‌کارد و باید مواظب نهال در گرما و سرما و آفت باشد و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند تا نتیجه دلخواه دهد و با این کار بچه‌ها مایه افتخار خواهند شد.

رکنی‌حسینی با تقدیر از تلاش معلمان و فرهنگیان گفت: بیشتر فرهنگیان منطقه بومی و از خانواده‌های محروم و فقیر برخاسته‌اند و امروز در مقاطع عالی تحصیل می‌کنند که به امر تعلیم و تربیت جامعه اشتغال دارند و نقش زیادی در توسعه و پیشرفت منطقه دارند.

وی با اشاره به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز در همه روستاها و شهرها آموزش و پرورش حضور دارد و تنها نهادی که در همه نقاط خدمت می‌کند نظام تعلیم و تربیت است و بیشتر نیروها بومی مناطق هستند در صورتی که چند سال پیش، معلمان از شهرهای دوردست نظیر مشهد و تهران بودند.

امام جمعه بردخون در پایان با تسلیت درگذشت مادر شهیدان یوسف و حیدر بردستانی گفت: مادران و والدین شهدا مایه افتخار جامعه‌اند که اگر ایثار این افراد نبود کشور هیچگاه به آرامش و پیشرفت نمی‌رسید.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول