اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دور دوم انتخابات در جنوب خوزستان

صف‌های اتحاد و همدلی در آبادان برپاست / تحقق آرزوهای خاک خورده

خبرگزاری فارس: امروز در آبادان مردان و زنانی که رنگ رخسارشان دل پرجرأتشان را به خوبی به تصویر می‌کشد؛ صف‌های اتحاد و همدلی را در این منطقه تشکیل داده‌اند.

صف‌های اتحاد و همدلی در آبادان برپاست / تحقق آرزوهای خاک خورده

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بار دیگر مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار شهر و روستای آبادان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی مهر تأیید حقانیت و وفاداری به نظام را به ثبت رسانده و بر این تصمیم خود مصمم‌تر از دیروز و محکم‌تر از امروزند.

مردان و زنانی که رنگ رخسارشان دل پرجرأتشان را به خوبی به تصویر می‌کشد؛ به حق که عطر و بوی این روزها خاطره‌ای از روزهای انقلاب را برای مردم تداعی می‌کند.

خاطراتی از روزهای همبستگی و با هم بودن، از روزهایی که همه با یک هدف به سوی تعالی پیش می‌رفتند و نگاهشان به عرش بود نه به فرش...

روزهایی که تا به امروز آنها را در مسیر رسیدن به اهداف کوچک و بزرگشان همراهی کرده و می‌کند.

آری، این مردم همان مردمند که با رأی به نظام جمهوری اسلامی ایران، پشت کردند به اهداف شیطانی و پلید دیگر ابرقدرت‌ها، بی‌صفتان و یاوه‌گویان شرق و غرب... و امروز نیز با حضور خود با صدای رسا و نگاه باصفای خود بار دیگر گام برمی‌دارند در مسیر پیشین دیروز و نوین امروز.

برای حفظ و آبادانی مرز و دیار خود از جان گذشته و می‌گذرند و این همان اخلاص و تعهدی‌ست که هرگز از خون یک جنوبی جدا نمی‌شود.

15 اردیبهشت‌ماه، وصف و شرح روزهایی را دارد که با یادآوری آن، گاهی اشک را در چشمان گرد آورده و همین زیبایی احساس، یکدلی را به دنبال خواهد داشت.

امروز مردم خوزستان با دست‌های پیر و جوان، پینه‌بسته و دست‌نخورده، زنانه و مردانه و حتی کوچک و بزرگ برگه‌های رأی منتخبی را در خود جای دادند که بیانگر اعتماد آنها بود؛ اعتمادی برای رونق هر چه بیشتر آینده منطقه، شهر و روستاهایشان.

و در این مسیر به روزهایی می‌اندیشند که همیشه در ذهن آرزویشان بوده، آرزوهایی حتی محال و غیرممکن!

امروز مردم بخش، شهر و روستای آبادان اقشار مختلف این مناطق در صف‌های طویل امید ایستاده و به دوردست آرزوهایشان می‌نگرند.

*آبادان چشم به راه توجه است

یک شهروند آبادان که برای چهارمین بار در انتخابات شرکت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: همواره در دین مبین اسلام بر حضور و مشارکت اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف تأکید شده و به همین دلیل با هم بودن و مشارکت کردن اساس زندگی اجتماعی انسان است.

وی افزود: زمانی که قسم و بعد دینی انتخابات مدنظر قرار گیرد علاوه بر افزایش مشارکت اجتماعی زمینه برای وحدت و همدلی در جامعه نیز افزایش می‌یابد.

احمد مطوری با بیان اینکه آبادان چشم به راه توجه است، اضافه کرد: مردم آبادان در هشت سال جنگ تحمیلی سختی‌ و آوارگی‌های بسیاری را متحمل شدند و امروز با هزار امید در پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرد منتخب و راه یافته به مجلس وظیفه و مسئولیت بزرگی بر دوش دارد، گفت: آبادان شهری است که باید در آن کار بسیار صورت گیرد و فردی که عهده‌دار نمایندگی مجلس می‌شود باید این بار مسئولیت را به بهترین شکل متحمل شود.

این شهروند آبادانی با اشاره به اینکه شور و حضور در صحنه در هر شرایطی برای نظام اسلامی بسیار مهم و ضروری است، گفت: امروز مردم آبادان چون سال‌های دفاع مقدس و دیگر صحنه‌های حساس سیاسی و اجتماعی حامی و پشتوانه ولایت فقیه و نظام بوده و با هر رأی خود هشداری به گرمی روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی به دشمن می‌دهند.

*هر رأی، آرزوی تحقق یک خواسته

زهرا صلح طلب نیز یکی از شهروندان اروندکناری امروز با حضور خود در دور دوم انتخابات مجلس نهم برآورده شدن خواسته‌های دیرینه خود و مردم منطقه‌اش را آرزو می‌کند و می‌گوید: اساس و شکل‌گیری نظام مبتنی بر حضور مردم در صحنه بوده و باید این حضور همواره مورد توجه و دقت قرار گیرد و در صحنه‌های مختلفی به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی این حضور به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: مردم این منطقه همواره حامی نظام و انقلاب بوده و هستند اما باید از حقوق آنها نیز تا اندازه‌ای حمایت شود.

این شهروند 25 ساله اروندکناری با اشاره به اینکه علاوه بر شهرها باید مناطق محروم و روستاها نیز مدنظر مسئولان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: امروز حضور و رأی هر اروندکناری، آرزوی تحقق یک خواسته را بشارت می‌دهد که امیدواریم با انتخاب اصلح‌‌ترین و راه یافتن آن به مجلس این آرزوهای دیرینه که سال‌ها به باد فراموشی سپرده شده محقق شوند.

وی همچنین ادامه داد: مردم این منطقه با شور و نشاط بسیار بالایی نسبت به سرنوشت خود در انتخابات این دوره در پای صندوق‌های رأی حضور داشته و رأی خود را به‌عنوان تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های نظام و انقلاب در صندوق‌ها می‌اندازند.

و امروز چشم به راهند این مردم، ساکنان شهرهایی که شاید نامشان کمتر به گوشمان رسیده نه به لحاظ وسعت و کوچکی‌ منطقه بلکه به لحاظ کمبود امکانات و فقرشان؛ امروز این بزرگ‌مردان کوچک یاد چشم به راهند.

=============

گزارش از مریم خبازی

=============

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول