اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه فجر فارس خبر داد

ارسال 9 میلیون پیامک‌ ویژه به اعضای بسیج رسانه

خبرگزاری فارس: به گفته مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه فجر فارس، اعضای بسیج رسانه در این استان اخبار ویژه فرهنگی؛ سیاسی و اجتماعی را در قالب 9 میلیون پیامک دریافت می‌کنند.

ارسال 9 میلیون پیامک‌ ویژه به اعضای بسیج رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید ابوالحسن احمدی عصر امروز در نشست اعضای شورای عالی بسیج رسانه اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه در استان فارس سهمیه ارسال 9 میلیون پیامک برای اعضای خود را دارد که به منظور اطلاع‌رسانی به خود اعضا است و نیازی به پوشش خبری آن نیست.

مسئول سازمان بسیج رسانه این استان در ادامه بر اجرای  «طرح صالحین» در رسانه‌های فعال در فارس تاکید و نحوه اجرایی شدن آن را تشریح کرد.

وی بیان کرد: در طرح صالحین حلقه‌ای از فعالان عرصه رسانه انتخاب و برای آموزش یک هفته‌ای به قم یا مشهد اعزام می‌شوند و این افراد پس از طی این دوره فشرده به عنوان سرحلقه‌های آموزش دیده حلقه‌ها را در رسانه‌ها فعال می‌کنند و به عنوان رابط ماموریت‌های نظام را از طرف سپاه  و خواسته‌ها و نظرات رسانه‌ها را از آن‌سو به ما منتقل می‌کنند.

عضو شورای عالی بسیج رسانه این استان، قالب این طرح را معرفتی ذکر کرد و گفت: از نظر سیاسی، اجتماعی در حوزه‌های معرفتی و شناختی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در عرصه جنگ نرم هدف نهایی طرح صالحین است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری بحث امر به معروف و نهی از منکر در رسانه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: خواست عمومی دلسوزان نظام، خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مختلف جامعه مبنی بر شکل‌گیری حرکتی قوی‌تر در عرصه‌های فرهنگی مد نظر است و رسانه‌ها باید با قدرت در کنار این حرکت باشند.

مسئول سازمان بسیج رسانه‌ در استان فارس رسانه‌ها را دیده‌بان‌های نظام توصیف کرد که باید همواره هوشیاری خود را حفظ کنند و برای این موضوع لازم است که در مرتبه نخست انسجام کافی در این دیده‌بان‌ها به وجود بیاید.

از نظر احمدی برگزاری اردوهای درون استان و خارج از آن یکی از راه‌های افزایش انسجام بین فعالان رسانه‌ای استان است که به زودی آغاز می‌شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق از فعالان رسانه‌ای استان به منظور تشکیل حلقه‌‌های صالحین مورد دیگری بود که احمدی از مدیران مسئول و سرپرستان رسانه در استان خواستار اطلاعات آن شد.

به گفته این عضو شورای بسیج رسانه، شجره طیبه بسیج در رسانه‌های استان فارس در گام نخست استعداد جذب 200 بسیجی فعال را دارا است که یک روز در هفته وقت خود را در اختیار آموزش‌های لازم قرار می‌دهند.

لزوم تدوین سند راهبردی بسیج رسانه در استان فارس، راه‌اندازی نشریه نوین خبرنگاری، تعامل و هم‌افزایی بسیج رسانه این استان با وب سایت تنویر قرارگاه فرهنگی فاطمة‌الزهرا، سرکشی و بازدید از خانواده شهدای رسانه، برگزاری جلسات ماهانه جلسه اخلاق توسط آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، برگزاری نشست‌های توجیهی توسط هادیان سیاسی، اعزام خبرنگاران بسیجی برای مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب و برگزاری همایش‌های ویژه برای اعضای بسیج رسانه که با تجلیل‌های ارزشمند و متفاوت از سایر همایش‌ها همراه است به عنوان دستور کارهای بعدی شورای بسیج رسانه در کلام احمدی تشریح شد.

حمید رضا گرامی فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز نیز در این نشست با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و عقیدتی سیاسی گفت: اردیبهشت ماه مقارن است با سالگرد اجلاسیه سرداران و 14 هزار شهید استان فارس که بار اصلی اطلاع‌رسانی و فضاسازی اجتماعی آن بر دوش رسانه‌های فعال در این استان بود.

وی افزود: به لطف خدا و با تدابیر فرمانده سپاه فجر استان فارس، بسیج رسانه در این استان شکل گرفت و مجموعه‌ای منسجم در راستای اجرای فرامین حضرت امام و تدابیر رهبر معظم انقلاب به وجود آمد.

گرامی تصریح کرد: بسیج به عنوان یک فرهنگ و مرام درونی در تمام اقشار یاریگر انقلاب در عرصه‌های مختلف است و بسیج رسانه با وجود نوپا بودن می‌تواند نقش بسیار بزرگی را در حفظ و احیای ارزش‌های نظام ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که ساختار و سازمان بسیج رسانه به گونه‌ای عمیق شکل گیرد و مرام‌نامه و راهبرد اثربخشی بیشتر آن توسط خود اعضا ابلاغ شود تا بتواند به سرعت و با قدرت رسالت خود را در حوزه جنگ نرم اجرا کند.

وی با اشاره به فرموده مولای متقیان که خردهای دانشمندان را در نوک قلم‌های آنان می‌داند بیان کرد: مقام معظم رهبری مطبوعات را یک پدیده ضروری و لازم برای هر جامعه‌ای می‌دانند که بنا دارد زیستی متعالی داشته باشد و از همین رو است که در نگرش دینی مطبوعات معلمان عرصه عمومی تلقی می‌شوند و می‌توانند در شکل‌گیری فضای ذهنی جامعه متعالی اسلامی اثرگذار باشند.

گرامی رسانه‌ها را بنگاه هدایت و قرارگاه جلوگیری از انحراف توصیف کرد که در نبرد جبهه حق و باطل، پیشخوان ارائه اندیشه‌ها و آموزه‌های الهی هستند.

وی بیان کرد: عمر در حال گذر است و تاریخ در مورد عملکرد یکایک ما قضاوت می‌کند، از این رو است که باید فرصت‌ها را مغتنم شمرده در راستای رضای حق تعالی گام برداشت.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز اظهار امیدواری کرد که با یک تعامل خوب و سازنده بسیج رسانه بتواند با ارائه مطالب متعالی و خوراک فکری مناسب برای اقشار مختلف جامعه منشا اثر باشد.

وی از فعالان بسیج رسانه در این استان تقاضا کرد که عملیاتی شدن تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان یک محور مهم در سال جاری مد نظر قرار دهند و کشور و استان فارس را به جایگاه شایسته خود در عرصه‌های اقتصادی رهنمون شوند.

تقویت و ترویج استفاده از کالای ایرانی و تشویق روحیه تولید و پرهیز از مصرف‌گرایی ذیل همین عنوان مورد اشاره وی قرار گرفت.

گرامی افزود: شایسته نیست که کارخانه‌های کشوری با این همه منابع و ذخایر و ظرفیت‌های مادی و معنوی و نیروی انسانی جوان و کارآمد با 20 یا 30 درصد ظرفیت کار کنند و در مقطع فعلی ارتقای وضعیت اقتصادی کشور به تشخیص رهبری نظام از اهم واجبات است.

وی به فعالان رسانه‌ای این استان پیشنهاد کرد که صفحاتی در عرصه رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی به تبیین و توصیف عملکرد و ماموریت‌های سپاه و بسیج اختصاص یابد و شورای عالی بسیج رسانه به عنوان اتاق فکر این کمپین رسانه‌ای در این زمینه راهکارهای موثر را تدوین کند.

در این نشست محمد ادریسی یکی از پیشکسوتان عرصه رسانه اظهار داشت:  شهید جلال نوبهار از کازرون و شهید ابراهیم مصطفی دخت از جهرم دو تن از شهدای رسانه استان هستند و همان زمانی وارد عرصه مطبوعات شدند که به دلیل ترورهای ناجوانمردانه منافقان، با کلت به روزنامه می‌رفتیم.

وی کار در عرصه مطبوعات را از جنس عاشقی دانست و یاد آورد از روزهایی که به سبب انبوه خبرهای شهادت در جبهه و جنگ خبرنگاران را «خون نگار» می‌نامیدند.

محمد عسلی مدیر مسئول روزنامه عصر مردم نیز در این نشست از وضعیت نا به هنجار مطبوعات و شاغلان آن سخن گفت و ابراز داشت: تا زمانی که یک مدیر مسئول یا سردبیر برای ادامه بقای رسانه خود مجبور است ساعت‌ها برای یک آگهی یا رپرتاژ چانه‌زنی کند نمی‌توان از او انتظار انجام رسالت بزرگی را داشت.

وی گلایه کرد از اینکه اهالی رسانه برای کوچک‌ترین مطلب یا اظهار نظر مورد بغض واقع می‌شوند اما برای صدها مطلب و خبر ارزنده و مهمی که تولید کرده‌اند تشویق و تجلیل مناسبی نمی‌بینند.

این فعال مطبوعاتی خواستار آن شد که پیش از هرگونه طرح و برنامه‌ای، جلساتی برای رفع مشکلات و حوائج مادی و معنوی فعالان رسانه‌ای برگزار شود.

هادی فتحی یکی از خبرنگاران نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی و تفکیک خبرنگاران از خبرنگارنماها تاکید کرد.

در این نشست قاسم توانایی به عنوان دبیر اجرایی این شورا معرفی شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول