اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

برخورد با راه‌اندازی اردوهای مختلط در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از برخورد با راه‌اندازی تورهای سیاحتی و اردوهای مختلط در اماکن گردشگری این استان خبر داد.

برخورد با راه‌اندازی اردوهای مختلط در گیلان

عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و فعال شدن دفاتر گردشگری و سیاحتی، کانون‌ها و موسسه‌های توریستی اظهار کرد: فعالیت‌های گروه‌های اردویی با فرا رسیدن تابستان در گیلان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تعدادی از گروه‌ها و افراد غیرمسئول بدون اخذ پروانه فعالیت و عدم دریافت مجوز از مراکز قانونی با شگردهای تبلیغی و اغوا کننده اقدام به برپایی اردوهای مختلط یا راه‌اندازی تورهای سیاحتی می‌کنند.

پورعزیزی به برپایی اردوهای مختلط در سال‌های گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته اردوهای مختلط در اماکن گردشگری قلعه رودخان، امامزاده ابراهیم، دیلمان و ... گزارش شده و تبعات نگران کننده، مخاطرات اخلاقی و پیامدهای هنجارشکن را به‌دنبال داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ارتقای سطح آگاهی عمومی در برپایی اردوهای مختلط را موثر خواند و تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به‌هنگام و تنویر افکار عمومی می‌توانند در کاهش اثرات سوء مزاحمت‌های فرهنگی و کاهش ناهنجاری‌ها به نحو مطلوب ایفای نقش کنند.

وی بر پیگیری مصوبات جلسه‌های برنامه‌های ارتقای امنیت اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید به برنامه‌های ارتقای امنیت اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.

پورعزیزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری را تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گیلان به دلیل خدمات مطلوب به مسافران، افزایش میزان ماندگاری گردشگران و افزایش رضایتمندی مسافران جزو 10 استان برتر در سال جاری معرفی شده است.

وی خواستار توجه ویژه به گردشگران در فصل گرم سال در سواحل و دریا شد و بیان داشت: جشنواره‌های بومی و محلی در موزه میراث روستایی و قلعه رودخان در فصل تابستان اجرا می‌شود.

پورعزیزی با اشاره به اینکه اجرای جشنواره‌های بومی و محلی را می‌توان به طرف سواحل هدایت کرد، افزود: 31 مرکز فرهنگی در 16 شهرستان گیلان فعال هستند و برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر همکاری شوراهای اسلامی و شهرداری‌های با دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: اخذ مجوز برپایی نمایشگاه‌ها در پارک‌ها باید تسهیل شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی درآمدزا نیست، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول