اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

به جای حرف و بحث، طرح فرهنگی بدهید

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار آن شد که مدعیان حوزه فرهنگ به جای تشکیل واحدهای عریض و طویل و تعیین جایگاه‌های شغلی، طرح‌های کاربردی ارائه دهند.

به جای حرف و بحث، طرح فرهنگی بدهید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب عصر امروز در همایش تجلیل از فرهنگیان پیشکسوت و بسیجی این استان اظهار داشت: پایگاه و جایگاه انقلاب ما از ابتدا فرهنگی بوده است چرا که نطفه اصلی انقلاب نه در درون احزاب نه در درون سندیکاها و ارتش بلکه از مدرسه فیضیه بسته شد.

وی به امام خمینی، شهید مطهری و بسیاری از علما و روحانیون و اساتید و دانشجویان مومن و معتقدی اشاره کرد که در راه انقلاب جان‌فشانی کردند و یادآور شد که بسیاری از معلمان در زمان طاغوت معلم انقلاب شدند و نسلی را پروردند که انقلاب را به ثمر نشاند.

روزی‌طلب افزود: در میان زندانیان سیاسی دوران طاغوت بسیاری از آنان معلم و فرهنگی بودند، پس از انقلاب در عرصه دفاع مقدس آمار قشر فرهنگی بسیار بود و همچنین ترورهای ضد انقلاب نیز بسیاری از همین طیف را از ما گرفت.

وی ادامه داد: در استان فارس 3 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز داشته‌ایم که در نسبت با 14 هزار شهید فرهنگی کشور بیش از یک‌پنجم کل شهدای فرهنگی کشور از استان فارس به نظام و انقلاب تقدیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: در ایران 4 هزار و 900 معلم شهید جان خود را بر سر دفاع از ارزش‌ها گذاشته‌اند و از استان فارس حدود 477 معلم به فیض عظیم شهادت نائل شده‌اند که حدود یک‌دهم کل شهدای معلم کشور است.

وی این تعداد از شهدای دانش‌آموز و معلم را بیانگر دفاع جانانه فرهنگیان و آموزش و پرورش از ارزش‌های والای امام و انقلاب ذکر کرد و گفت: فرهنگیان همواره و در هر مقطع دشواری پشتوانه نظام بوده‌اند.

روزی‌طلب تصریح کرد: در حال حاضر نیز انقلاب اسلامی در جهان به عنوان یک اندیشه و نظام فرهنگی مطرح است و قدرت‌های جهان‌خوار از همین قدرت نرم انقلاب می‌هراسند.

وی در ادامه بیان کرد: مانند زمانی که بچه‌های اطلاعات و عملیات در جبهه‌ها به شناسایی و موقعیت‌شناسی دشمن دست می‌زدند در جبهه جنگ فرهنگی امروز نیز به موقعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی جدی نیاز داریم.

این مقام مسئول افزود: بسیاری از وجوه جنگ نرم برای ما ناشناخته یا کمتر شناخته شده است و بسیجی فرهنگی باید که در این حوزه‌ها وارد شود و مانند همیشه مرزبان اندیشه‌ای و تربیتی فرزندان انقلاب باشد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید فرزندانی را در مدارس و موسسات آموزشی برای نظام تربیت کنیم که اگر بیداری اسلامی و خیزش ملت‌ها به اروپا و آمریکا نیز سرایت کرد نسلی برای الگو شدن و سفیر فرهنگی شدن داشته باشیم.

مقام ارشد آموزشی این استان اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش از هر پیشنهاد و طرحی که عملیاتی و کاربردی باشد استقبال می‌کنیم اما تشکیلات شکلی و امکانات بیهوده در اختیار یک سری عناوین و مفاهیم غیرعملیاتی قرار نمی‌دهیم.

در این همایش از پیشکسوتان فرهنگی و فرهنگیان ایثارگر تجلیل شد و برخی از فرهنگیان عضو خانواده شهدا و ایثارگران به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول