اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌غربی تاکید کرد

طراحی پل‌های عابر پیاده مطابق با استانداردهای جهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌غربی گفت: پل‌های عابر پیاده استان برابر با استانداردهای جهانی طراحی می‌شوند.

طراحی پل‌های عابر پیاده مطابق با استانداردهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره‌کل راه و ترابری آذربایجان‌غربی، علیرضا رحمان‌زاده اظهار داشت: طراحی و نصب سه دستگاه پل عابر پیاده در محورهای پرتردد آذربایجان‌غربی جزو پروژه‌های پیشنهادی اداره‌کل راه و ترابری استان در سال 91 است.

وی افزود: یک دستگاه پل عابر پیاده در محور ارومیه - سرو و دو دستگاه در جاده اصلی میاندوآب - ملکان در صورت تامین اعتبار نصب می‌شود.

رحمان‌زاده اضافه کرد: این سازه‌های فلزی نقش ویژه‌ای در روان‌سازی ترافیک، امنیت عابران و همچنین جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: 27 میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از سه دستگاه پل عابر پیاده نیاز است. 

رحمان‌زاده تاکید کرد: در طراحی پل‌های عابرپیاده از ایده‌ها و نوآوری‌های متخصصان دانشگاهی استفاده می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌غربی به طراحی و نصب سه دستگاه پل عابرپیاده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون 9 دستگاه پل عابر پیاده در جاده‌های استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان همچنین از آغاز مرحله دوم طرح نهضت بزرگ آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار خبر داد و گفت: امسال 980 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح نهضت بزرگ آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار بهسازی و آسفالت می‌شود.

رحمان‌زاده ادامه داد: یک‌هزار و 176 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت این میزان راه روستایی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: جشن آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار با اتمام آسفالت 980 کیلومتر راه روستایی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: عملیات زیرسازی و بسترسازی 600 کیلومتر راه روستایی در سال 90 انجام شده است.

رحمان‌زاده با بیان اینکه سال گذشته از یک‌هزار و 500 کیلومتر راه روستاهای بالای 50 خانوار نزدیک به 520 کیلومتر آسفالت شد، افزود: یک‌هزار و 165 میلیارد ریال  اعتبار برای آسفالت این میزان راه روستایی هزینه شده است.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌غربی یادآور شد: اعتبارات سال 90 معاونت راه روستایی استان به ترتیب 300 میلیارد ریال و 215 میلیارد ریال از محل منابع مالی ملی و استانی تامین شده است.

آذربایجان‌غربی 7هزار و 328 کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون 3هزار و 250هزار کیلومتر آن آسفالت شده و زیرسازی 600 کیلومتر محور روستایی نیز تکمیل شده است.

انتهای پیام/ز30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول