اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم در گفت‏وگو با فارس

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تئوری‏های غربی و شرقی بود

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم گفت: انقلاب اسلامی ایران،‌ خط بطلانی بر تئوری‏های منحط غربی و شرقی بود.

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تئوری‏های غربی و شرقی بود

حجت‏الاسلام و المسلمین علیرضا ادیانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با بیان اینکه به جرأت می‏توان گفت که انقلاب اسلامی پدیده و معجزه قرن بود، افزود: این انقلاب، با هیچ ‏یک از تئوری‏ها و نظریه‏های غربی و شرقی قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: جنگ‏های جهانی اول و دوم، جنگ دولت‏ها بود و با پدیده انقلاب اسلامی، جنگ جهانی سوم که جنگ ملت‏ها با قدرت‏هاست شکل گرفت.

وی بیان داشت: نعمت انقلاب، نعمت بزرگی است که با قدرت بیان امام خمینی(ره) ‌و حضور مردم دین‏مدار در ایران شکل گرفت و با پدیده انقلاب بستر تمدن از شرق به غرب منتقل شد.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم با بیان اینکه پاسداری پاسداران به عنوان سنگرنشینان و مدافعان ارزش‏های انقلابی و اسلامی مستلزم الزامات، شایستگی‏ها و ویژگی‏هایی است، تأکید کرد: ویژگی‏هایی نظیر خشوع، خضوع،‌ راز و نیاز و توسل از جمله موارد لازم برای کسب این شایستگی‏هاست.

وی تلاوت قرآن و دعا، ایمان عملی، جاهد، انقلابی و ولایی و بصیر بودن را از دیگر ویژگی‏های پاسدار مطلوب عنوان کرد و گفت: همه پاسداران باید این شایستگی‏ها را در خود تقویت کنند.

ادیانی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب منوط به جمله امام است که فرمودند «باید پاسداران از پاسداریشان دفاع کنند»،‌ گفت: امروز در مقطع حساسی از انقلاب هستیم و به برکت انقلاب اسلامی ایران، خیزش اسلامی و بیداری اسلامی به وجود آمده است.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم تصریح کرد: آنچه مهم بوده، این است که نباید انقلابیان از تلاش خود دست بردارند یا خسته شوند، چون شرایط امروز حساس و مسئولیت سنگین است.

‌ادیانی با بیان اینکه برخی از نعمت‏های الهی، نعمت‏های منتی است، گفت: نعماتی مانند نعمت بعثت، هدایت و رهبری دینی منتی از سوی خداوند بر خوبان عالم یعنی مؤمنان است.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم گفت:‌ نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و ولایت و نعمت پاسداری از انقلاب و سنگرنشینی برای انقلاب از جمله نعمت‏ها و توفیقاتی بوده که خداوند به مملکت ما ارزانی داشته است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول