اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شهید مطهری شخصیتی برجسته و انقلابی بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شهید مطهری در میان شخصیت‌های دینی کشور شخصیتی برجسته و انقلابی بود.

شهید مطهری شخصیتی برجسته و انقلابی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی عصر امروز در دیدار با معلمان استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته معلم به شخصیت شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری در میان شخصیت‌های دینی کشور شخصیتی برجسته و انقلابی بود که تأثیر فراوانی بر روند انقلاب اسلامی داشت.

وی با تأکید بر بررسی ابعاد زندگی شهید مطهری افزود: شهید مطهری از نظر اخلاقی یک شخصیت برجسته بود و تواضع، ادب و احسان ایشان وی را به عنوان یک انسان ممتاز مطرح کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تبیین و معرفی اندیشه‌های ناب شهید مطهری برای نسل جوان یکی از مهم‌ترین وظایف معلمان در راستای آشنایی دانش‌آموزان با آثار استاد مطهری است.

میرعمادی گفت: نظام آموزشی کشور باید هماهنگ با اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب زمینه لازم برای تبیین و ترویج اندیشه‌ها و ایده‌های انقلاب و نظام اسلامی را در بین دانش‌آموزان فراهم کند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: باید نیروهایی تربیت شوند که هم‌تراز با نظام جمهوری اسلامی ایران باشند، زیرا امروز ایران اسلامی به یک الگو برای جهانیان تبدیل شده است.

نماینده ولی‌‌فقیه در لرستان گفت: نباید شغل معلمی را در ردیف سایر مشاغل قرار داد، چرا که معلمی شغل انبیاست و آموزگاران هستند که انسان‌های وارسته را تربیت و تحویل جامعه می‌دهند.

وی افزود: معلم راستین کسی است که تمام تلاش خود را برای به کمال رساندن دانش‌آموزان به کار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر پرورش فکر و ایجاد نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره نیازمند تحول است و باید به اقتضای شرایطی که پیش می‌آید تعلیم و تربیت نیز در آن مسیر حرکت کند.

امام جمعه خرم‌آ‌باد گفت: امروز که دشمن در قالب جنگ نرم به مقابله با کشورهای اسلامی به ویژه ایران برخاسته و مغز و فکر جوانان را نشانه گرفته و با ترور شخصیت‌های علمی می‌خواهد مانع رشد و شکوفایی ایران اسلامی شود، لازم است معلمان علاوه بر تعلیم و تربیت، پاسخ‌گوی شبهات علمی و دینی دانش‌آموزان نیز باشند.

وی اظهار داشت: سخن گفتن در خصوص شخصیت شهید مطهری و مقام معلم فراوان است، اما در این شغل و کار پرورش فکر و اندیشه مهم است.

میرعمادی تصریح کرد: معلمان باید خلاقیت و نوآوری را در ذهن دانش‌آموزان به وجود بیاورند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت امروز نیاز به تحول دارد، خاطرنشان کرد: تحول در آموزش و پرورش به اقتضای زمان و مکان بستگی دارد.

وی رسالت معلمان در حوزه دفاع علمی را بسیار خطیر دانست و افزود: از معلمان انتظار می‌رود در این دفاع مقدس علمی حضور جدی و با بصیرت داشته باشند.

میرعمادی با یادآوری اینکه معلم با بصیرت معلمی است که هدایتگر و پاسخ‌گو باشد، تصریح کرد: از دیگر وظایف معلمان این است که در جهت شناسایی و پرورش نخبگان علمی در بین دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی دیگر وظیفه معلمان در قبال دانش‌آموزان را فراهم کردن زیرساخت‌های فکری آنان بیان کرد و گفت: رسالتی که امروز معلمان باید روی آن دقت داشته باشند، تبیین اندیشه‌ها و ایده‌های مقام عظمای ولایت در بین دانش‌آموزان است.

میرعمادی به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح ساختن انسان‌های مؤمن، مکتبی و ولایی است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول