اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان:

جایگاه معلم در تولید اندیشه‌های متعهدانه است

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان اردبیل گفت: جایگاه معلم در تولید اندیشه‌های متعهدانه و در خدمت انقلاب اسلامی جایگاهی بس رفیع و منیع است.

جایگاه معلم در تولید اندیشه‌های متعهدانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد شامگاه چهارشنبه در همایش معلمان در اردبیل در تالار حافظ این شهر اظهار داشت: چنین حرکت بنیادین سبب شده است تا امروز نیروهایی در دامن فرهیختگان جامعه معلمان ارزشمدار پرورش یابند که حافظ ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای عظیم نظام اسلامی هستند.

وی شان معلم را بالاتر از نگاه روزمره و مادی صرف توصیف کرد و بیان داشت: این نهایت توهین به معلمان است که احساس کنیم آنها جایگاه شغل خود را با مسایل مادی محک بزنند در حالی که معلمان به سرمایه‌های عظیم خود که همان تربیت نسل شایسته انقلاب است همیشه افتخار می‌کنند.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس نهم در اردبیل اضافه کرد: البته این کلام به آن معنا نیست که شان معلم به خاطر تامین نشدن رفاه و معیشت عمومی شکسته شود بلکه بدان معناست که هیچ گاه نمی‌توان مزد کارهای ارزشمند معلم را با مسایل مادی سنجش کرد.

افضلی‌فرد ادامه داد: در گذشته به دلیل بی‌توجهی‌های مزمن و فراگیر این قشر از جایگاه و عظمت واقعی برخوردار نبودند اما بعد از پیروزی انقلاب شان معلم احیا شده ولی ضعف‌هایی وجود دارد که مجلس نهم باید با کارآمدی و درایت نمایندگان اصولگرا و انقلابی خود آنها را برطرف کند.

وی  از معلم به‌عنوان مصلح اجتماعی یاد کرد و افزود: معلم وقتی دارای منزلت اجتماعی شود علاوه بر رسالت سنگین تربیت نسل آینده خود یک مصلح اجتماعی است و این اثربخشی معلم در جامعه و درک و فهم ادبیات مشترک معلم و جامعه شایستگی کار او را وزین‌تر می‌کند.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایی در اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرمایه بودن کار معلمی و تفاوت آن با ثروت بیان کرد: معلم را سرمایه می‌دانیم تا غنای جامعه پایدار شود چرا که محافظت، مراقبت و صیانت از سرمایه کار عقلانی است و هیچ فرد عاقلی سرمایه خود را خرج نمی‌کند.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: اگر مراقبت علمی و حرفه‌ای از کار معلم انجام شود این قشر زحمتکش انسان‌های با فکر و توسعه‌یافته پرورش می‌دهند و در کنار آن منزلت معیشتی و مادی آنها نیز تامین می‌شود.

وی با طرح این سئوال که آیا تاکنون منزلت معلم حفظ شده است یا نه، تصریح کرد: پاسخ آن به یقین منفی است چرا که منزلت اجتماعی معلم را عده‌ای با نگاه سیاسی تخریب کردند چرا که منزلت معیشتی معلمان نیز حقیر‌ترین وضعیت را دارد و معلم با دغدغه‌های مختلف معاش مسکن، وام و... درگیر است و با چنین وضعیتی چگونه می‌توان انتظار داشت نسل آینده را درست تربیت کند.

وی با بیان اینکه متناسب با منزلت اجتماعی معلم باید وضعیت مادی و معیشتی آنها مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران هر چقدر در این حوزه پول خرج کند هزینه نیست بلکه افزایش سرمایه است و تامین زندگی معلم در شأن و منزلت آنها قدر مسلم سبب می‌شود تا جوانان با فکر و توسعه یافته تحویل جامعه دهند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول