اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

مراکز تولید علم دنیا در حال تغییر است

خبرگزاری فارس: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تا 20 سال پیش تولید علم در آمریکا و اروپا رونق داشت در حالی که امروز جغرافیای تولید علم عوض شده و ایران و آمریکای لاتین نیز در این زمینه دارای سهم بزرگی شده‌اند.

مراکز تولید علم دنیا در حال تغییر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نسرین سلطانخواه بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخه نخست ضدویروس بومی ایران، اظهار داشت: امروزه فضای مجازی جز لاینفک زندگی ما شده است و حتی در زندگی روزمره مردم عادی نیز برای رفع حوائج کاربرد پیدا کرده است.

وی افزود: فضای مجازی فرصت‌هایی را برای ما فراهم می‌آورد و تهدیدهایی را نیز در پی دارد اما به طور مسلم فرصت‌های آن در صورت مدیریت صحیح بیش از تهدیدها است.

معاون رئیس جمهور در حوزه فناوری یکی از این فرصت‌ها را امکان تبادل اطلاعات در فضای مجازی ذکر کرد که بسیاری از پیشرفت‌های علمی کشور مرهون آن است.

وی اضافه کرد: پایگاه‌های علمی که هر ساله پیشرفت‌های علمی را رصد می‌کنند از پیشرفت ایران خبر می‌دهند و به طور حتم فضای مجازی در این روند بسیار اثرگذار بوده است.

سلطانخواه تبادل اطلاعات در فضای مجازی را راهی برای شکستن این حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انحصار طلبی برخی کشورها دانست و افزود: امسال که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید و حمایت از کارو سرمایه ایرانی نام گرفته است، باید سالی برای افزایش تولید در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

معاون رئیس جمهور از زیرساخت‌های خوب ایجاد شده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش تولید در این حوزه نیاز است که تمام ظرفیت دانشی و تخصصی کشور بسیج شود.

وی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها را یکی از این پتانسیل‌های عظیم توصیف کرد و گفت: باید فضایی ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان عرصه فناوری پس از تحصیلات در شرکت‌هایی گرد یکدیگر آیند و به کار سازنده و نوآوری بپردازند.

سلطانخواه اضافه کرد: دولت در سطح کلان برای حمایت شرکت‌های دانش بنیان و برای تجاری‌سازی اختراعات، صندوق شکوفایی و نوآوری را با سرمایه 3 هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب کرد و از سال جاری شروع به کار می‌کند.

وی خطاب به فعالان در حوزه فناوری خواستار آن شد که با برنامه‌ریزی دقیق از منابع این صندوق استفاده کنند.

سلطانخواه در پایان از محمدحسین شیخ مدیر مرکز تخصصی آپا و تمام اعضای تیم طراحی و ساخت آنتی ویروس بومی تشکر کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول