اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

200 هزار نفر در سال جاری آموزش امدادی می‌بینند

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در سال جاری 200 هزار نفر آموزش امدادی می‌بینند.

200 هزار نفر در سال جاری آموزش امدادی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین درویشی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 646 دوره آموزشی برای آموزش کمک‌های اولیه، تخصصی و آموزش‌های عمومی امداد برگزار شد و این نهاد در نظر دارد در سال جاری نیز با شعار هر خانواده یک امدادگر، حدود 200 هزار نفر از هم استانی‌ها را تحت آموزش قرار دهد.

درویشی توجه جدی به آموزش را یکی از برنامه‌های حوزه مدیریتی خود در سال جاری و از سیاست‌های اصلی این حوزه برشمرد و ادامه داد: در همین راستا، کیف‌هایی با عنوان کیف نجات خانواده حاوی بروشورها و وسایل آموزشی تهیه شده و با توزیع آنها در اماکن عمومی و برنامه‌هایی از این دست مردم در این حوزه آموزش‌های لازم را می بینند.

وی یادآور شد: همچنین این نهاد با هدف توجه بیشتر به مقوله آموزش، در سال گذشته مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر را در قزوین با 120 نفر دانشجو در رشته کاردانی پودمانی امداد و سوانح افتتاح کرد که هم‌اکنون حدود 20 درصد از آنها از کارمندان جمعیت قزوین هستند.

درویشی بیان کرد: در سال 91 نیز علاوه بر مقطع کاردانی، ثبت نام برای مقطع کارشناسی از مهر ماه آغاز می‌شود تا تعداد دانشجویان این مرکز به 400 نفر برسد.  

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان قزوین 23 هزار نفر عضو دارد، خاطرنشان کرد: هلال احمر یک جمعیت مردمی است و این نهاد فقط برنامه‌های مربوط به امدادگران را سازماندهی می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برنامه‌های اعضای جمعیت هلال احمر در سال 90 گفت: در سال گذشته 5 هزار و 610 سبد خانواده به ارزش 2 میلیارد و 110 میلیون ریال شامل بسته‌های غذایی و امدادی در روستاهای استان توزیع شد.

درویشی به اعزام کاروان‌های سلامت به 36 روستای محروم استان قزوین اشاره و تصریح کرد: همچنین در سال گذشته با اعتبار 520 میلیون ریال به 620 نفر به صورت موردی مساعدت‌های درمانی و دارویی ارائه شد.

درویشی با بیان اینکه حدود 429 مورد حادثه اعم از گیر افتادن در برف، ارتفاعات، حوادث جاده‌ای و وقوع سیل در استان قزوین به وقوع پیوست عنوان کرد: تعداد 20 هزار و 143 نفر تحت تاثیر این حوادث قرار گرفتند که از این تعداد 170 نفر مصدوم شدند.

وی تعداد افراد اسکان یافته را در سال گذشته 13 هزار و 50 نفر برشمرد و یادآور شد: با حضور یک‌هزار و 848 نفر نیروی عملیاتی که اکثر آنان داوطلبان مردمی هستند، 38 هزار بسته غذایی بین اسکان یافته‌ها توزیع شد.

اعزام چهار کاروان نیکوکاری به روستاها به منظور اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مقاوم‌سازی مدارس، احداث سیل‌بند جهت جلوگیری از وقوع سیل و برنامه‌هایی از این قبیل از دیگر برنامه‌های انجام شده از سوی داوطلبان این نهاد در سال 90 است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول