اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل:

آموزش‌های 35 ساعته امداد و نجات فراگیر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل گفت: آموزش‌های عمومی 35 ساعته امداد و نجات در بخش‌های اداری، اجرایی و نهادهای عمومی شکل همگانی به خود گرفته و فراگیر برگزار می‌شود.

آموزش‌های 35 ساعته امداد و نجات فراگیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بحران استان اردبیل اظهار داشت: ما در بحث آموزش و ضرورت فراگیر شدن آن تمام پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و معتقدیم این آموزش‌ها باید در بخش‌های مختلف نهادینه شده و شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی از مدیران اجرایی دستگاه‌های استان خواست بدون پرداخت کمترین هزینه در برگزاری این دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات، هلال ‌احمر را یاری کنند تا در یک فرجه زمانی چند ساله بتوانیم آموزش همگانی امداد و نجات را برای تمام افراد جامعه برگزار کرده باشیم.

غیبی این حرکت را در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر توصیف کرد و افزود: کارکنان ادارات بدون کوچک‌ترین هزینه و حتی با تأمین مکان مناسب آموزشی موارد اولیه امداد و نجات را آشنا می‌شوند و اگر علاقمند به گذراندن دوره‌های مهارت‌های تخصصی امداد و نجات باشند این آمادگی وجود دارد که در این ارتباط کارها و فعالیت‌ها ساماندهی شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده و مربیان ما می‌توانند در این کلاس‌ها خود عهده‌‌دار موارد تدریس باشند، تصریح کرد: ما در معرفی مربیان و همچنین تأمین هزینه‌های آنها مشکلی نداریم و انتظار می‌رود کارها با روند مناسب و شایسته پیگیری و دنبال شود.

غیبی در ادامه سخنان خود با قدردانی از اداره کل پایانه‌های استان در بهره‌مندی این جمعیت از سیستم دوربین‌های کنترلی و هوشمند برای امدادرسانی سریع خاطرنشان کرد: ما با راه‌اندازی این سیستم حتی زودتر از اطلاع حادثه‌دیدگان در محل حادثه حاضر شده و به کار امدادرسانی مشغول می‌شویم.

به گزارش فارس،‌ مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان اردبیل به مزایای راه‌اندازی سامانه ندای امداد اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه کار امدادرسانی به نزدیک‌ترین فاصله زمانی رسیده و ما در حال تحقق استانداردها در این زمینه هستیم.

غیبی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه علمی ـ کاربردی جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: ‌از 22 بهمن ماه امسال دانشگاه علمی ـ کاربردی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: در پذیرش اولیه در دو رشته مقطع کاردانی امداد و نجات و آتش‌نشانی 180 دانشجو پذیرش کردیم تا تحصیلات آکادمیک خود را در این مجموعه دانشگاهی ادامه دهند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول