اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی صورت گرفت

افزایش 150 درصدی دوره‌های آموزشی امداد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از افزایش 150 درصدی دوره‌های آموزشی برگزار شده طی سال گذشته در جمعیت هلال احمر خبر داد.

افزایش 150 درصدی دوره‌های آموزشی امداد

مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طی سال گذشته 55 هزار و 810 نفر آموزش‌های امدادی را طی یک‌هزار و 956 دوره عمومی، همگانی و تخصصی فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: از مجموع‌ دوره‌های برگزار شده، 34 دوره تخصصی بوده که مجموعا یک‌هزار و 921 نفر در آن‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: یکی از طرح‌های مثبت انجام شده توسط این جمعیت در سال گذشته درجه‌بندی امدادگران و اعطای درجه به آنان برای نخستین بار در کشور بود.

 

وی افزود: این طرح با هدف پاسخ‌گویی مؤثر به حوادث، تربیت امدادگر، تقویت انگیزه فعالیت در بین امدادگران، ایجاد رقابت سالم بین آنان و تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق به منظور برنامه‌ریزی برای تامین نیروهای مورد نیاز به اجرا درآمد.

سلیمی با بیان اینکه با اجرای این طرح امدادگران در قالب شش رتبه، از امدادگر تا ایثارگر درجه‌بندی شدند بیان داشت: از بین 22 هزار داوطلب استان 530 نفر شرایط لازم برای احراز درجه را داشتند که به 10 نفر از آنان طی مراسمی به صورت نمادین درجه اعطا شد و مابقی درجه خود را از هلال‌احمر شهرستان‌ها دریافت کردند.

وی برنامه‌ریزی به منظور افزایش امدادگران درجه‌دار را از برنامه‌های اصلی این جمعیت در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال این هستیم در سال جاری تیم نجات‌گر استان را به 10 تیم افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از خرید سه میلیارد تومان تجهیزات و امکانات امدادی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تجهیزات شامل 10 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی عملیاتی، 4 دستگاه خودروی نجات، 8 دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه قایق، 2 دستگاه ست هیدرولیک، 3 دستگاه مینی‌بوس، 2 دستگاه لیفتراک و 6 دستگاه اطفای حریق پیشرفته است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول