اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر:

12 هزار بانوی کرمانی آموزش امداد و نجات دیدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: 12 هزار نفر از زنان استان کرمان آموزش‌های امداد و نجات را دیده‌اند و همه زنان این ضرورت را حس کرده و این آموزش‌ها را دیده‌اند.

12 هزار بانوی کرمانی آموزش امداد و نجات دیدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرحناز رافع بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از بانوان برگزیده امداد داوطلب و جوان هلال‌احمر استان کرمان ‌با اشاره به اینکه چشم‌‌انداز انقلاب ما دینی است، اظهار داشت:‌ امروز بیداری اسلامی نه  تنها در کشورهای خلیج فارس‌ بلکه در تمام نقاط دنیا به وجود آمده.

وی افزود: ما برای اینکه ثابت کنیم، زنان امدادگر می‌توانند پا به پای مردان امدادگر و به عنوان مکمل در کنار آنها فعالیت‌های چشمگیری را داشته باشند، تیم‌های تخصصی در حوزه‌ زنان تشکیل شد.

رافع ابراز داشت: به همت دولت نهم توانستیم برای نخستین بار زنان امدادگر را سازماندهی و آموزش دهیم و در شهریور ماه گذشته المپیاد امدادی را برگزار کنیم.

با اشاره به اینکه به اعتقاد ‌من تمام اعضای امدادگر توانا بر‌تر هستند، گفت: امروز باید یکایک شما تجلیل شوید به دلیل اینکه همه با سخت کوشی و علاقه به صورت مستمر در کنار امدادگران مرد ایستاده و آموزش دیده و مانورهای متعددی در استان کرمان ‌اجرا کردید.

وی افزود: کرمان به عنوان استان پایلوت انتخاب شد تا طرح توانا یک تا چهار در آن اجرا شود و در سایر استان‌ها این طرح در سطح یک و دو اجرا شد، اما در استان کرمان بسیار وسیع ‌و گسترده بود.

رافع عنوان کرد: 12 هزار نفر از زنان استان کرمان آموزش‌های امداد و نجات را دیده‌اند و همه زنان این ضرورت را حس کرده و این آموزش‌ها را دیده‌اند.

وی بیان داشت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و در نتیجه ترویج و توسعه فرهنگ ایمنی جامعه توسط زنان می‌تواند بسیار با ‌اهمیت و گسترده در جامعه ساری و جاری شود.

رافع با اشاره به اینکه زنان با توجه به اینکه وظایف متعدد و نقش‌های متفاوتی به عهده دارند، تصریح کرد: اگر بانوان آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و در حوادث و سوانح آمادگی داشته باشند، می‌توانند با مشارکت آگاهانه و مدیریت صحیح نقش هدایت‌گر، قوی و مقتدرانه‌ای ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان با مشارکت آگاهانه از حوادث و سوانح، فرهنگ ایمنی را نه تنها در خانه و محیط کار، بلکه در جامعه خودشان ترویج و توسعه می‌دهند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ما در جمعیت هلال‌احمر توانستیم یک کار کوچک و برگ زرینی را در افتخارات کار خودمان رقم بزنیم و آن هم ‌حضور زنان در فعالیت‌های امدادی است به دلیل اینکه ما در کشور اسلامی هستیم.

رافع بیان داشت: ما در مدیریت اجساد در حادثه زلزله بم شاهد بودیم که بسیاری از بازماندگان دچار مشکلات روحی و روانی شده بودند به دلیل اینکه اجساد زنان و دخترانشان را آقایان در بیاورند و به ‌خاک بسپارند و ما در حقیقت با طراحی‌ این تیم‌های توانا، طلبه‌های امدادگر داریم که کار حمایت‌های روانی مدیریت و اجساد را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول