اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آتش‌نشانی

480 شهروند کرمانی آموزش امداد و نجات دیدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان گفت: در آذر ماه سال جاری 480 نفر از شهروندان کرمانی از آموزش‌های سازمان آتش‌نشانی بهره‌مند شدند.

480 شهروند کرمانی آموزش امداد و نجات دیدند
علی کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به آمار عملیات امداد و نجات و آتش‌سوزی رخ داده در آذر ماه سال جاری در مرکز استان اظهار داشت: آمار حوادث آتش‌سوزی در آذر ماه 69 مورد است.
وی افزود: در مجموع 117 حادثه توسط شهروندان به مرکز پیام آتش‌نشانی کرمان اعلام شده است که این آمار مربوط به سوانحی از جمله آتش‌سوزی و انواع امداد و نجات است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان با اشاره به کاهش آمار حوادث در آذر ماه نسبت به آبان ماه که 127 مورد بود، تصریح کرد: در 69 مورد سوانح مربوط به آتش‌سوزی، گاز 12مورد، مواد نفتی 9 مورد و اتصال برق در هفت مورد عامل آتش‌سوزی‌های رخ داده بود.
کردی گفت: در 43 مورد علت آتش‌سوزی‌های گزارش شده، بی‌احتیاطی شهروندان و توجه نکردن به نکات ایمنی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوادثی از جمله غرق شدن، پرت شدن از بلندی و کوه، حوادث مربوط به آسانسور، گرفتن حیوانات آزار دهنده و خطرناک، تصادفات خودرو، چیدن حلقه و قفل و مواردی دیگر در مجموع 48 مورد عملیات امداد و نجات انجام شد و در نتیجه 21 نفر نجات یافتند.
کردی افزود: در این حوادث  در مجموع 11 نفر مجروح  و دو نفر فوت شدند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان با اشاره به اینکه در ماموریت‌های این سازمان 363 نفر از کارکنان به محل‌های مربوطه اعزام شده‌اند، بیان کرد: در آذر ماه سال جاری، 480 نفر از شهروندان از آموزش‌های این سازمان بهره‌مند شدند و 800 نفر از شهروندان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف از بخش‌های مختلف سازمان و تجهیزات امداد و نجات بازدید کردند.
کردی از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی و استاندارد از بروز این حوادث و ایجاد صدمات جانی و مالی برای خود و خانواده جلوگیری کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول