اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر ابهر:

برگزاری دوره‌های آموزشی موجب توانمندی امدادگران می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر ابهر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی موجب توانمندی نیروهای امدادگر می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی موجب توانمندی امدادگران می‌شود
رسول صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دوره آموزشی حمایت روانی و اجتماعی در حوادث برای امدادگران خواهر در جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر برگزار شد.
وی با بیان اینکه در تیم‌های حمایت روانی امداد و نجات هر روز به مدت هشت ساعت آموزش‌های لازم ارائه شد، افزود: امدادگران در کاهش آلام و فشارهای روانی پس از وقوع حوادث نقش موثر و بسزایی دارند.
 رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر بر ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری این دوره‌ها موجب توانمندی نیروهای امدادگر می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت‌: در سال‌های اخیر اهمیت رسیدگی سریع و به هنگام به واکنش‌های روانی افراد آسیب دیده مورد توجه متولیان بهداشت قرار گرفته است.
صالحی ادامه داد: پرداختن به واکنش‌های روانی بازماندگان با هدف عادی سازی واکنش‌ها و جلوگیری از بروز عوارضی که منجر به افت کیفیت زندگی و کاهش کارایی افراد می‌شود، از اهداف این دوره‌ها محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اهداف این دوره گفت‌: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزش ارتقای سطح علمی امدادگران و برخورد صحیح و موثر با آسیب ‌دیدگان و بازماندگان حادثه محسوب می‌شود.
رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر با موثر دانستن این دوره اظهار امیدواری کرد، که این دوره آموزشی بتواند نیازهای علمی و عملی امدادگران شرکت‌کننده در دوره را برای مواجهه با حوادث و سوانح برآورده سازد.
وی گفت: این دوره‌ها در راستای استفاده و به کارگیری عملی مباحث آموزشی‌ هلال احمر را در نیل به اهداف آموزشی این دوره نائل و یاری می‌کند.
صالحی بیان داشت: دوره آموزش تخصصی حمایت روانی و اجتماعی در جمعیت هلال احمر ابهر به مدت 3 روز و با شرکت 30 نفر از امدادگران شهرهای ابهر و خدابنده با حضور ناظران استانی و ملی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز جمعیت هلال احمر امدادگران مومن، جوانان بشر دوست و آرمان‌طلب، خلاق، فکور، قانون‌مند، خستگی‌ناپذیر، پر تلاش، بلند همت، ولایت‌مدار و اهل اقدامات بزرگ داوطلبی و مفتخر به ایرانی بودن هستند.
وی تقویت ایمان به خدا، خدمت به دیگران، تقویت روحیه نوع ‌دوستی و مهر ورزی و تأمین و توسعه سلامت جسم، روح و اخلاق جوانان و نوجوانان برای ایجاد آمادگی برای حضور سریع و داوطلبانه و ارائه خدمات مفید امدادی از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر است.
رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر یادآور شد: امید است در به کار بستن اهداف در میدان عمل گامی اساسی برای تربیت نوجوانان و جوانان مشتاق و علاقه‌مند به ایران اسلامی برداریم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول