اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیام وزیر ورزش و جوانان به کنگره پزشکی ورزشی ایران مطرح شده است

ضرورت طراحی شیوه‏های جایگزین تأمین سلامتی برای جامعه

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و امور جوانان گفت:‌ در جامعه امروزی که به سرعت به سمت کم‏تحرکی پیش می‏رود، شیوه‏های جایگزین برای تأمین سلامت را بیش از پیش اولویت می‏بخشد.

ضرورت طراحی شیوه‏های جایگزین تأمین سلامتی برای جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد عباسی در پیامی که به هشتمین کنگره بین‏المللی پزشکی ورزشی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال کرده بود، اظهار داشت: امروز حرکت شتاب‌آلود و غیرقابل پیش‏بینی جهان معاصر به سوی کاهش تحرک و توسعه روزافزون فناوری‏های پیشرفته است که این مسئله تدوین طرح‏هایی را که متضمن حفظ سلامت، چابکی و پویایی جامعه باشد، ضروری می‏سازد.

وی در این پیام خطاب به شرکت کنندگان این همایش بیان کرد: با تشریک‌ مساعی و هم‏افزایی تمام حوزه‌های‏ فعال در پزشکی ورزشی می‏توان به راهبردهای مؤثر برای ارتقای تحرک و سلامتی به عنوان زیربنای مشارکت اجتماعی، امیدواری و اعتماد به نفس در جامعه دست یافت.

وزیر ورزش و امور جوانان اضافه کرد: استفاده از تمام ظرفیت‏های نهفته در شبکه‏های مختلف اجتماعی و طراحی الگوهایی برای ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی، نیازمند هم‏اندیشی اندیشمندانی است که دغدغه‏ای جز حفظ پویایی و دست‌یابی به روش‏های پایدار تأمین سلامتی در جوامع بشری را ندارند.

عباسی با ابراز امیدواری از برگزاری این کنگره در بخش دیگری از پیام آورده است: امید است برپایی این کنگره بتواند با تأکید بر ابعاد گسترده پزشکی ورزشی به عنوان راهبرد عمده عصر حاضر به سطح بالایی از تفاهم و تنظیم دستورالعمل مؤثر در ارتقای سطح سلامتی و نشاط اجتماعی در کشور منجر شود.

*‌ 1000 پژوهشگر آثار خود را به این کنگره ارسال کردند

وزیر علوم نیز در پیام ارسالی خود به این کنگره، برگزاری این کنگره را گامی بلند و تلاشی ارزشمند در نیل به اهداف علم ورزش دانست.

کامران دانشجو به حضور بیش از یک هزار پژوهشگر جوان کشور در قالب حدود 120 سخنرانی، 700 پوستر و 25 کارگاه آموزشی در این کنگره اشاره کرد و افزود: نور علمی این همایش بر حیطه‏های مختلف علم و ورزش از جمله ورزش و بیماری، ورزش و سلامت، تغذیه و ورزش، آسیب‏های ورزشی، رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی پرتوافشانی می‏کند.

وی به شعار جهانی پزشکی ورزشی که مبنی بر "ارتقای سلامت و عملکرد با پزشکی و علوم ورزشی" است، اشاره کرد و ادامه داد: بی‏تردید راه ارتقای سلامت جسم و روح هم‌چنین دست‌یابی به قله‏های افتخار ورزش، بهره‏گیری از دستاوردهای علمی است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول