اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین همایش تخصصی طب کل‌‌نگر اعلام شد

هدف طب کل‌نگر تأمین سلامتی افراد جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت خراسان‌رضوی گفت: هدف طب کل‌نگر تأمین سلامت و رفاه روحی و جسمی افراد جامعه است.

هدف طب کل‌نگر تأمین سلامتی افراد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی کریمی ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی طب کل‌نگر که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در 200 سال اخیر طب رایج برای درمان بیماری‌ها طب جزء‌نگر بوده است و اگر فردی در نقطه‌ای از جهان دچار یک بیماری شود یک داروی مشخص دارد و به عنوان دیگر یک نسخه برای همه بیماران وجود دارد.

رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت خراسان‌رضوی افزود: گسترش طب جزءنگر در جهان طب قدیم و سنتی کشورها را به انزوا کشید و در اکثر کشورهای جهان به طور کامل از بین رفت و تنها طبی که توانست خود را کمی در کنار طب جزءنگر حفظ کند طب گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اعتراف سازمان بهداشت جهانی به نقایص طب جزءنگر خاطرنشان کرد :در سال 1991 این سازمان به کشورهای جهان اعلام کرد که از طب سنتی خود برای درمان بیماری‌ها نیز استفاده کنند زیرا بیماری‌های صعب‌العلاجی گسترش یافته که طب کل‌نگر می‌تواند بسیاری از این بیماری‌ها را درمان کند.

کریمی ادامه داد: با مطرح شدن این بحث عده‌ای از طب جزءنگر تعصب به خرج دادند و اعلام کردند که طب جزءنگر کامل است و طب کل‌نگر نمی‌تواند درمان‌هایی برای بیماران صعب‌العلاج ارائه کند.

نماینده طب کل‌نگر در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: طب کل‌نگر نمی‌خواهد طب جزءنگر را از بین ببرد و منکر خدمت‌رسانی این طب به مردم شود، طب کل‌نگر پایه و اساس طب جزءنگر است و این اشتباه است که تلاش کنیم این دو طب را از هم جدا کنیم.

وی با اشاره به آغاز کارگروه طب کل‌نگر در ایران تأکید کرد: بیش از 20 سال است که سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته است که طب کل‌نگر را رواج دهند اما در ایران به دستور رئیس ‌جمهور در دو هفته اخیر به ریاست خود ایشان این کارگروه تشکیل شده است.

وی متذکر شد: طب اسلامی و ایرانی در ایران به فراموشی سپرده شده است و این برای ملتی که دارای حکما و علمای بسیاری در این زمینه هستند بسیار نامطلوب است و با کمال تأسف باید عنوان کنیم که اگر فعالان در طب گیاهان دارویی نبودند طب سنتی ما به طور کامل از بین می‌رفت.

رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت خراسان‌رضوی ادامه داد: اگر مردم ایران مسائل طب درمانی طب کل‌نگر را بدانند بسیاری از هزینه‌های سرسام‌آور درمانی که به جامعه تحمیل شده است، کاهش می‌یابد و از مسولان نیز درخواست می‌کنیم مساعدت لازم را برای افتتاح بیمارستان طب کل‌نگر انجام دهند تا بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوب به مردم داشته باشیم.

مادیات حاکم بر سیستم درمانی شده است

امیرحسین آریا در ادامه این مراسم اظهار داشت: جو حاکم سیستم درمانی در حال حاضر مادیات شده است و بیماران باید برای درمان هزینه‌های هنگفتی بپردازند.

این فعال طب کل‌نگر تصریح کرد: مردم مشهد زندگی اجداد خود و غذاهای سالمی را که داشته‌اند، فراموش کرده‌اند و در مشهد خوردن کشمش و مویز فراموش شده است و جایگزین آن چیپس و پفک شده و در غذاها نیز برنج جایگزین دیزی شده و مصرف گوشت گوساله و فست‌فودها زیاد شده است و با همین اصلاح ساده اکثر بیماری‌هایی که امروزه در این شهر است، برطرف می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول